HARMAN lancerer JBL® Clip 2 og Charge 3 – vandtætte, robuste og bærbare højttalere

Pressemeddelelse   •   Jan 05, 2016 15:04 CET

Med en hidtil uhørt spilletid kan næste generation af bærbare trådløse højttalere ”linke” til en større lydoplevelse

København – 5. januar, 2016 – HARMAN International Industries, Incorporated (NYSE:HAR), som designer og fremstiller forbundne produkter og løsninger til bilindustrien, forbrugere og virksomheder verden over, offentliggør i dag to nye vandtætte, bærbare Bluetooth-højttalere: JBL Clip 2 og JBL Charge 3. Begge højttalere giver kraftig lyd i høj kvalitet med endnu længere spilletid end deres populære forgængere.

JBL Clip 2 kombinerer stor lyd med et kompakt, alsidigt design, der gør, at højttalerne kan sættes fast hvor som helst ved hjælp af de nye smarte karabinhager. Det vandtætte, robuste design og den holdbare stofbeklædning gør JBL Clip 2 til en ideel følgesvend på vandreture, camping eller stranden. Man kan derudover forbinde to JBL Clip 2-højttalere med hinanden, så lyden bliver forstærket. JBL Clip 2 kan spille non-stop i otte timer og altså klare en hel dag i sneen eller solen.

JBL Charge 3 kan sætte gang i enhver fest uanset vejret. Den har nemlig et nyt vandtæt design, fem forskellige farver og op til 20 timers imponerende spilletid. Kombinationen af JBL Charge 3’s kraftfulde lyd og den pumpende bas giver en afbalanceret lydoplevelse fra en hvilken som helst Bluetooth-enhed. Ligesom JBL Xtreme, JBL Flip 3 og JBL Pulse 2 er JBL Charge 3 udstyret med JBL Connect-funktionen, så den kan forbindes trådløst til flere forskellige højttalere, der også har JBL-Connect. Takket være den indbyggede USB-indgang giver JBL Charge 3 brugeren mulighed for at oplade telefon eller tablet uden afbrydelse af lydoplevelsen.

“Clip 2 og Charge 3 kombinerer lydkvalitet, mobilitet og funktionalitet i én samlet oplevelse. Vi er glade for at kunne præsentere næste generation af disse populære produkter med længere batteritid, ‘link’-kapabilitet og vandtæt holdbarhed til vores brugere,” siger Michael Mauser, President, Lifestyle Audio Division, HARMAN.

De seneste to tilføjelser til JBL’s familie af bærbare højttalere giver musikelskere kraftig lyd hvor som helst, når som helst. De nyeste medlemmer af JBL’s familie af bærbare højttalere inkluderer Clip 2, Charge 3, Flip 3, Pulse 2 og Xtreme. Alle højttalerne streamer musik fra smartphones eller tablets uden problemer og er udstyret med en ekko- og støjreducerende mikrofon.

JBL Clip 2-funktioner

• Bluetooth-streaming: Stream lyd i høj kvalitet trådløst fra din smartphone eller tablet.
  • Genopladeligt batteri: Indbygget genopladeligt batteri med op til otte timers spilletid.
  • Mikrofon: Foretag opkald med klar og naturlig lyd fra din højttaler med et tryk på en knap – takket være højttalerens ekko- og støjreducerende mikrofon.
  • Indbygget karabinhage: Sæt Clip 2 fast, hvor du vil, og tag den med overalt.
  • IPX7-vandtæt: Der er ingen grund til at bekymre sig over, om der kommer regn eller anden væske på højtaleren. Man kan endda dyppe Clip 2 i vand uden problemer.
  • Wireless Daisy Chain: Forbind to Clip 2-højttalere med hinanden for at forstærke lyden.
  • Integreret 3,5 mm audio-kabel: Hvis musikafspilleren ikke har Bluetooth, kan man tilslutte audiokablet og stadig nyde musikken.
  • Materialer tilpasset ens livsstil: Højttalerens holdbare materiale og det robuste kabinet sørger for, at den kan holde til det hele.

JBL Charge 3-funktioner

• Bluetooth-streaming: Mulighed for at forbinde op til tre smartphones eller tablets trådløst, så man kan skiftes til at være DJ.
  • 6000mAH batteri: Indbygget, genopladeligt batteri, der giver op til 20 timers spilletid og mulighed for at oplade smartphones og tablets via USB-indgangen.
  • IPX7-vandtæt: Der er ingen grund til at bekymre sig over, om der kommer regn eller anden væske på højtaleren. Man kan endda dyppe Charge 3 i vand uden problemer.
  • JBL Connect: Byg dit eget lydsystem og forstærk lydoplevelsen ved at forbinde flere JBL Connect-højttalere.
  • Materialer tilpasset ens livsstil: Højttalerens holdbare materiale og robuste kabinet sørger for, at den kan holde til det hele.
  • JBL Bass Radiator: Hør og mærk bassen med den dobbelt passive subwoofer.

Pris og tilgængelighed
JBL Clip 2 og Charge 3 kommer på markedet i foråret 2016. JBL Clip 2 til en vejledende udsalgspris på DKK 449 og JBL Charge 3 til en vejledende udsalgspris på DKK 1.299. Begge højttalere fås i fem forskellige farver: Sort, grå, blå, turkis og rød. For mere information besøg JBL.com/CES2016

HARMAN (harman.com) designer og udvikler internetforbundne produkter og løsninger til bilproducenter, forbrugere og virksomheder på verdensplan. Disse inkluderer connected car systemer, AV-produkter, automationsløsninger til virksomheder samt softwareservices. Med kvalitetsbrands såsom AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson® og Revel® er HARMAN foretrukket blandt audiofiler, musikere og på de spillesteder, hvor de optræder verden over. Flere end 25 millioner biler er i dag udstyret med HARMANs lyd- og connected car-systemer. Virksomhedens softwareløsninger driver milliarder af mobile enheder og systemer, der er internetforbundne, integrerede og sikre på tværs af alle platforme; fra arbejdspladsen og hjemmet til bilen og mobiltelefonen. HARMAN har cirka 27.000 medarbejdere i Nord-, Syd- og Centralamerika, Europa og Asien og havde en omsætning 6,2 mia. dollars i de tolv måneder, der sluttede den 30. juni 2015. HARMANs aktier handles på børsen i New York under koden NYSE:HAR.

Kommentarer (0)