Nu kan du indstille dine litterære favoritter til Blixenprisen 2018

Pressemeddelelse   •   Jan 25, 2018 13:00 CET

Fredag den 25. maj 2018 hylder Blixenprisen for fjerde år i træk det bedste inden for litteraturen. Har du en holdning til, hvem der fortjener at blive hædret for deres litterære præstationer det forgangne år, kan du i år indstille dine kandidater inden for hele otte kategorier indtil den 27. februar. I alt skal der uddeles otte priser, én særpris, én medalje og ét legat, når Blixenprisen 2018 finder sted på Folketeatret i København.

Blixenprisen inviterer nu alle læseheste til at indstille deres litterære favoritter fra det forgangne år til at modtage en hyldest for deres indsats, når Blixenprisen 2018 bliver uddelt fredag den 25. maj på Folketeatret i København. Du kan indstille dine kandidater inden for otte kategorier indtil den 27. februar via Blixenprisens hjemmeside her

Formålet med Blixenprisen er, udover at hylde de dygtigste forfattere, også at sætte fokus på dem, som arbejder for litteraturens udbredelse herhjemme, og som er med til at skabe et fællesskab om litteraturen. Det afspejler sig også i årets priser, hvor både formidlere, forfattere, boghandlere og ikke mindst de nye, unge talenter skal hædres.

Blixenprisen bliver uddelt af Dansk Forfatterforening og Danske skønlitterære Forfattere i samarbejde med store dele af den danske bogbranche og med Spar Nord Fonden som hovedsponsor.

Indstil til hele otte priser i år

Som noget nyt i år er der åbnet op for, at endnu flere helt almindelige danske litteraturelskere kan tage del i Blixenprisen. Du kan nemlig indstille kandidater til hele otte priser i år, hvilket er en rekord for litteraturprisen, som uddeles for fjerde år i træk.

Du kan indstille kandidater i kategorierne ’Årets redaktør’, ’Årets litteraturformidler’, Årets litterære talent’, ’Årets lydbog’, ’Årets skønlitterære udgivelse’, ’Årets faglitterære udgivelse’, ’Årets boghandler’ og ’Årets børne- og ungdomsudgivelse’.

Det kan man gøre indtil 27. Februar kl. 12.00 via Blixenprisen.dk

Se hele listen over priser, legater og medaljer nederst.

Vær med til at fejre litteraturen

Blixenprisen 2018 afholdes d. 25. maj 2018 på Folketeatret. Billetter bliver sat til salg i starten af marts. Hold øje med blixenprisen.dk for mere information.

Have Kommunikation

For yderligere information, kontakt venligst:

Kristina Sindberg // kristina@have.dk // 24 86 01 84

Spar Nord Fonden er hovedsponsor for Blixenprisen 2018

Spar Nord Fonden støtter hvert år flere hundrede lokale ildsjæle, der alle giver lidt ekstra tilbage til lokalsamfundet. Årligt donerer Spar Nord Fonden op til 20 millioner kroner til forskning, kultur og foreninger. Bag hver donation gemmer der sig en god historie om nogen, der har noget på spil, og projekter, der gør en forskel.

Blixenprisen støttes også af:

• -Fonden DBK
  • -Gyldendal
  • -Modtryk
  • -Danske Forlag
  • -Gads Forlag
  • -Indeks Retail
  • -Forlaget Alvilda
  • -Boghandlerforeningen
  • -Lindhardt & Ringhof
  • -Rosinante & Co
  • -Politikens Forlag