PRESSEINVITATION: VÆKST MED KULTUR 2018

Pressemeddelelse   •   Nov 16, 2018 10:00 CET

Have Kommunikation og Dansk Erhverv inviterer pressen til at deltage i konferencen Vækst med Kultur den 27. november 2018 kl. 9.00-17.00 på Børsen.

Hvordan skaber man vækst i mødet mellem erhvervsliv, kulturaktører og den kritiske forbruger? Efter sidste års fremragende start er Have Kommunikation og Dansk Erhverv stolte af at kunne invitere til dette års udgave af Vækst med Kultur.

Konferencen lægger sig i slipstrømmen af den ny bevågenhed der er opstået, efter at Vækstteam for kreative erhverv for nyligt kom med sine 21 konkrete anbefalinger til regeringen, der skal hjælpe Danmark med at indtage en position som internationalt førende kreativt vækstmiljø. Anbefalingerne rådgiver om, hvordan Danmark kan udnytte de muligheder, der er for vækst og udvikling for kreative erhverv.

Konferencen 27. november bliver første gang den kulturelle sektor mødes efter Vækstteamets udspil. Gennem inspirerende cases og oplæg fra udvalgte erhvervsledere, forskere og kulturaktører undersøger vi virksomheden som en aktiv del af et samfunds kulturelle liv og ser på, hvordan nye former for samarbejde giver værdi og kan føre til gensidig vækst.

Mød blandt andre Marianne Bedsted, CEO i Salling A/S og franchisekæderne Starbucks Danmark og Carl's Jr. Danmark og kommende bestyrelsesformand i DR, Brian Mikkelsen, adm. direktør i Dansk Erhverv, Erhvervsminister Rasmus Jarlov, Morten Hesseldahl, adm. direktør i Gyldendal, chef for Det Kongelige Teater Kasper Holten og Anna Porse Nielsen, adm. direktør i Seismonaut A/S.

Arkitekt og journalist Ane Cortzen og kreativ direktør i Have Kommunikation Christian Have vil være moderatorer på dagen.

Tilmelding: Johannes Mandal // johannes@have.dk

www.vaekstmedkultur.dk

Der er meget få parkeringspladser omkring Børsen, så det frarådes at komme i bil.

For øvrige oplysninger om Vækst med Kultur kontakt:

Johanne Asingh // johanne@have.dk// 27 20 55 42