Haveselskabet udskriver fotokonkurrence: Har du taget Danmarks flotteste havefoto?

En anerkendelse af alle, der deler deres haveglæde via fotos

Alle amatørfotografer, dvs. personer, som ikke lever af at fotografere eller er uddannede fotografer, kan indsende et foto til konkurrencen. Fotoet må gerne være redigeret, men det må ikke være manipuleret. Motiverne skal være fra danske haver.

"Man skal ikke opholde sig længe på sociale medier eller bruge ret mange minutter sammen med inkarnerede havemennesker, før man opdager, hvor mange fantastiske fotos der bliver taget rundt omkring. Vi har i Haveselskabet stor glæde af dette, f.eks. når vores medlemmer sender fotos ind til os, og vi får lov at dele dem med andre medlemmer," fortæller direktør for Haveselskabet, Charlotte Garby.

"Med vores fotokonkurrence vil vi gerne inspirere alle, som deler deres haveglæde via fotografiet samt give de bedste mulighed for, at de får deres billeder udstillet."

Fotokonkurrencen har fire kategorier:

• Blomster/planter
  • Makro (tæt på)
  • Haveliv
  • Dyr i haven.

Når deadline for indsendelsen af fotos udløber den 1. maj 2017, udvælger den professionelle blomsterfotograf Ann Malmgren og Haveselskabet 25 fotos fra hver kategori. Disse 100 fotos går videre i konkurrencen og kan opleves ved en fotoudstilling på Cph Garden 2017, som finder sted den 21. - 25. juni i Valbyparken i København.

Praktisk info om konkurrencen
Du deltager i konkurrencen ved at sende dit foto elektronisk til foto@haveselskabet.dk
Deadline for indsendelse af billeder er 1. maj 2017.

Man kan læse alle regler for fotokonkurrencen her: Haveselskabet.dk/fotoudstilling

Når du indsender dit foto, skal du huske at skrive, hvilken kategori du vil deltage i. Bliver dit foto udvalgt, modtager du en billet til Cph Garden 2017, så du kan opleve udstillingen.

Præmier
De udvalgte fotos vurderes af en dommerkomité, der kårer én vinder i hver kategori samt en overordnet vinder.

Præmierne i de fire kategorier er et gavekort til fotobutikken Flash Foto Video på 500 kr., mens hovedvinderen honoreres med et 4-dages fotokursus fra d. 10.-13. august 2017 hos Ann Malmgren.

På Cph Garden kåres der også en publikumsvinder. Vinderen af publikumsprisen får 12 måneders gratis medlemskab af Haveselskabet.

Dommerkomité:

Ann Malmgren
Ann Malmgren er uddannet reportage-, reklame- og portrætfotograf. Ann har været selvstændig freelance siden 1986 og har en vidtfavnende professionel karriere i bagagen.

Ann arbejder som fotograf i Jylland og København og har igennem tiden leveret fotos til et hav af danske og udenlandske aviser, magasiner og hjemmesider - herunder Haveselskabets magasin "Haven" og verdens absolut førende trend forecasting magasin 'Bloom' ved Li Edelkoort.com.

Desuden er Ann en erfaren og begejstret underviser og populær foredragsholder, især når det handler om hendes passion: blomsterfotografiet.

Adam Bindslev
Adam Bindslev er fotograf, journalist, videoproducent, podcaster og underviser med en særlig kærlighed til reportage, street og eksperimenterende fotografi.

Han udgør den anden halvdel af Fotografikurser.dk sammen med Ann Malmgren. Bindslev har undervist flere tusinde fotografer i fotografi og efterbehandling - ligesom han sammen med Ann udgør makkerparret bag podcasten "Fotografi, Kamera og Motiv".

Stine Heilmann
Stine Heilmann er uddannet fotograf. Hun startede i 1988 med at arbejde for et af de mest succesfulde reklamefotografer i Danmark, Torsten Graae. Nogle år senere stiftede hun "Botanic Shoes", hvor hun bl.a. kreerede Botanic Shoes til Hilary Clinton.

I dag arbejder hun med mange forskellige slags kunder og magasiner, hvor hun har fokus på mode, portræts, interiør og 'still-life'-fotografier. Hendes passion er 'Botanic Couture', hvor hendes kreativitet bliver vækket til livs.

• danmarks flotteste havefoto

Haveselskabet har Haveselskabets Have på Frederiksberg, driver haveselskabet.dk og Haveselskabets rådgivning, hvor medlemmer kan få gratis og uvildig ekspertrådgivning.