HCL Technologies topper Whitelane Research 2013 Nordiske IT Outsourcing Studie

Pressemeddelelse   •   Apr 19, 2013 17:12 CEST

Stockholm, København, Noida – 19 April, 2013 – Den førende globale IT serviceleverandør HCL Technologies Ltd. (HCL) har opnået førstepladsen i det Nordiske IT Outsourcing Studie for 2013, som er udført af Whitelane Research, der er en uafhængig organisation entydigt fokuseret på outsourcing analyser i Europa. Det årlige studie, hvor over 350 deltagere fra de største IT anvendere i Norden har vurderet 1000 selvstændige outsorcingkontrakter, udpeger HCL som nummer et på kundetilfredshed.

Undersøgelsen har interviewet de ansvarlige for sourcing (CIOs/CFOs) om deres holdninger til outsourcingplaner og serviceleverandører. 28 IT serviceleverandører er blevet vurderet på nøgleparametre (KPI) indenfor dimensioner som relation til kunden, serviceleverance og transformation. HCL Technologies er nummer et blandt alle serviceleverandører indenfor hver kritisk dimension. HCL har også opnået topplacering for både applikationsservice og for IT infrastrukturservice.

“Vi er taknemmelige for vore fremstående Nordiske kunder, lader os indgå I partnerskab med dem, så vi kan trække på de kollektive innovative egenskaber fra vore services, kombineret med den individuelle innovation som kommer fra vore højt motiverede og passionerede medarbejdere” udtaler Liselotte Hägertz Engstam, Vice President, Head Nordic Region, HCL Technologies. Hun tilføjer “Vi er stolte over at kunne opnå så stor tillid indenfor transformering af vore kunders forretning, blive anerkendt som ledende i at forstå vore kunders forretning og forretningsprocesser, samtidig med at vi har opnået stor troværdighed indenfor operationel effektivisering og omkostningseffektivisering, når vi hjælper vore kunder med at køre den daglige forretning.”

Jef Loos, Head Sourcing Europe, Whitelane Research, udtaler“HCL’s kunder gav konsistent høje vurderinger, og HCL var en af de få leverandører som ikke havde nogen utilfredse kunder overhovedet. Som en relativt ny leverandør i regionen har de etableret sig beundringsværdigt, og de er den eneste leverandør med Indisk baggrund, som får topvurdering både indenfor applikationsservice og infrastrukturservice i analysen.”

HCL har de mest tilfredse kunder indenfor appliationsudvikling, datacenter og applikationshosting og har opnået kundernes tillid ved omkostningsreduktion, forretningsforståelse, hurtig reaktionsevne, udover generel tilfredshed.

For details contact

HCL Technologies Ltd.

Ajay Davessar

Head, External Communications