Vestas vælger HCL Technologies som strategisk partner

Pressemeddelelse   •   Jun 21, 2013 12:34 CEST

Etablerer flerårigt samarbejde om applikationsudvikling til verdens førende producent af vindenergisystemer

Aarhus, Noida  21. Juni 2013HCL Technologies Ltd., en af de største globale IT konsulentvirksomheder, annoncerede i dag at man har indgået aftale om et flerårigt samarbejde med Vestas Wind Systems A/S som deres strategiske partner. Vestas er verdens førende producent, installatør og vedligeholder af vindmølleparker.

HCL vil levere applikationsudvikling,  ledelsesrådgivning og IT rådgivning til de applikationer som Vestas anvender. Disse services vil primært blive leveret fra Indien, men også fra Philippinerne og fra Vestas lokationer i Danmark. I tillæg til at nedbringe omkostninger, forventer Vestas  desuden at få øget fleksibilitet på områder som adgang til viden,  erfaring, skalabilitet og at opnå øget kvalitet ved at udnytte HCL's kvalitetsprocesser og services.

Torben Bonde, CIO, Vestas udtaler: “Vi er meget glade for at etablere partnerskab med HCL, som har udvist stor passion og fleksibilitet for at kunne møde Vestas krav. Ved at samarbejde med HCL opnår Vestas nogle synergier og besparelser, der stemmer overens med Vestas’ strategi om at blive en mere skalérbar virksomhed.”

Som kommentar til den succesfulde aftale udtaler Sanjeev Nikore, Senior Corporate Vice President & President - Consumer and Manufacturing Services, HCL Technologies Ltd.: “HCL føler sig forpligtet til at give vore kunder innovative ydelser, især i denne turbulente tid, ved at levere kompetencer, fleksibilitet og omkostningsoptimering. I sektoren for vedvarende energi er dette et signifikant samarbejde. Det afspejler vores store engagement i bæredygtighed, samtidig med at det illustrerer vores stærke vækst i Norden.”

At vinde denne strategiske opgave er en milepæl for HCL, og et resultat af HCL's klare styrker indenfor applikationsudvikling, samt ledelses- og IT-rådgivning. HCLs ADeX (Application Development Excellence) rammeværk og virksomhedens "medarbejderne først" filosofi vil sikre sammenhæng til Vestas forretningsmæssigt mål og vil levere de ønskede resultater gennem IT innovation.

Om Vestas

Hver eneste dag leverer Vestas vindmøller ren energi som støtter den globale kamp mod klimaforandringer. Vindenergi fra Vestas’ omkring 49,000 vindmøller reducerer på nuværende tidspunkt  CO2 udledningen med over 60 millioner tons hvert år, samtidig med at de øger forsyningssikkerheden og uafhængighed af energi.

På nuværende tidspunkt har Vestas leveret vindenergi i 73 lande, og har sikret arbejde til cirka  17,000 passionerede medarbejdere på Vestas service og projektlokationer, forskningsfaciliteter, fabrikker og kontorer over hele verden. Med 62 procent flere megawatt installeret end vores nærmeste konkurrent, og med mere end 56 gigawatt akkumuleret installeret kapacitet over hele verden, er Vestas verdensledende i vindenergi.

Vi tilbyder at man kan få mere information om Vestas ved at besøge vores web side www.vestas.dk.

HCL Technologies er en af de førende globale IT konsulentvirksomheder og har især fokus på værdiskabelse og innovation på de områder, som påvirker vore kunders kernevirksomhed mest. Siden introduktionen på det globale marked i 1999 har HCL fokuseret på transformerende outsourcing, understreget af innovation og værdiskabelse, og tilbyder nu en integreret portefølje af tjenester indenfor applikationsudvikling, "Remote Infrastructure Management", Engineering og R&D tjenester, ERP løsninger og Business Process Outsourcing. HCL benytter sine mange globale leverancecentre og sin lokale tilstedeværelse i 31 lande til at tilbyde integrerede løsninger til udvalgte industrier, for eksempel bank/finans, produktionsvirksomheder, servicevirksomheder, handelsvirksomheder, den offentlige sektor, energi/olje&gas og sundhedsektoren. HCL er kendt for og stolt af at have den mest moderne ledelsesfilosofi i verden: ”Employees First”, som giver vore 84.403 "transformers" beføjelse til at skabe reel værdi for vore kunder. HCL Technologies med datterselskaber har en samlet omsætning på kr. 25 mia (Rs 24.709 crores) pr 31. marts 2014. For mere information, venligst gå til  www.hcltech.com

For details contact

HCL Technologies Ltd.