honor 7: Høj standard til en lav pris

Pressemeddelelse   •   Aug 27, 2015 18:15 CEST

I dag introduceres seneste skud på mobilstammen: honor 7. Den nye smartphone, som netop er præsenteret på et lanceringsevent i London i dag, har et særdeles stærkt kamera, en unik fingeraftrykslæser og en batterilevetid ud over det sædvanlige.

Et lækkert design krydret med stærke tekniske specifikationer og et formidabelt kamera kendetegner den nye honor 7 – et brand, som telegiganten Huawei står bag. honor 7 kommer til Danmark med en pris på 2.999 kr. En pris, der ifølge Thor Gøtz, direktør for Consumer BG i Huawei Danmark, giver rigtig meget værdi for pengene:

”honor 7 er resultatet af et meget målrettet stykke arbejde, hvor formålet har været at skabe en telefon til de brugere, som ofte skifter smartphone for at være opdateret med den nyeste teknologi, uden at de skal slippe en formue hver gang, de køber en ny smartphone.”

Intuitivt design, unikke funktioner og et førsteklasses kamera

honor 7 er udstyret med en fingeraftrykslæser på bagsiden af telefonen lige under kameraet. Udover at fungere som en sikker måde at låse skærmen op på, fungerer den bl.a. også som kameraudløser og knap til besvarelse af indgående opkald. Som noget unikt bliver fingeraftrykslæseren løbende bedre til at genkende dit fingeraftryk for hver gang man bruger den, og skærmen låses op på under 0,5 sekunder.

Med et batteri på hele 3100mAh er man sikret en lang batterilevetid, og det er slut med at tage sin oplader med overalt. Men selv hvis uheldet skulle være ude, kan honor 7 lades op til 50 % på kun 30 minutter. Oven i købet understøtter honor 7 ’reverse charging’, hvilket betyder, at telefonen kan lade andre enheder op via sit eget batteri og fungere som en powerbank.

På venstre side af telefonen findes en ekstra knap, der – når den holdes nede – aktiverer Googles søgefunktion. Ved enkelt- og dobbelttryk åbnes en bestemt app efter brugerens valg. Ydermere har honor 7 en infrarød sender, der betyder, at smartphonen kan anvendes som fjernbetjening til fjernsynet og andre elektroniske afspillere i hjemmet.

En linse af safirglas, optisk billedstabilisering og 20 megapixel udgør grundstenene i honor 7’s stærke kamera. Kameraet er optimeret til at tage gode billeder i svag belysning og rummer desuden en række funktioner og filtre, der tilpasser billederne perfekt til det valgte motiv.

Ingen invitation påkrævet

I den senere tid er der blevet lanceret smartphones med stærke specifikationer til attraktive priser. Men ifølge Thor Gøtz er problemet med disse produkter, at de ofte kun sælges via udenlandske online-kanaler – og i nogle tilfælde kun via invitation:

”Med honor 7 har du mulighed for at se og købe produktet lokalt med den sikkerhed, det giver, at produktet er testet efter danske standarder, og du får god lokal service og support med i købet,” siger Thor Gøtz og fortsætter:

”Med denne lancering sætter vi en smartphone på markedet, der giver mere ’value for money’ end nogensinde før. Du får topspecifikationer og lækkert design til under 3.000 kr. – og så kan du købe den helt uden en invitation,” slutter Thor Gøtz med et glimt i øjet.

honor 7 kommer i handlen hos udvalgte forhandlere fra uge 37 og kan købes for 2.999 kr. hos bl.a. Elgiganten, Proshop, Bilka, Telmore og Fullrate.

honor 7: specifikationer

• Størrelse: 143,2mm x 71,9mm x 8,5mm
  • Designet i fuld aluminium og med keramisk overflade
  • 5,2’’ skærm Full HD skærm 1920x1080
  • 20 MP bagkamera med safirglas og 8 MP selfiekamera med fotolys
  • Intelligent fingeraftrykslæser
  • HiSilicon octa-core 2,2 GHz Kirin 935 processor
  • Dual sim, der giver mulighed for to simkort eller ekstra lagringsplads på SD-kort
  • 3GB RAM + 16 GB ROM med mulighed for udvidelse op til 128 GB via SD-kort
  • 3100 mAh batteri med reverse charging funktion
  • Infrarød remote control-funktion

Kontaktinformation:

Signe Brink Wagner, kommunikationschef i Huawei Danmark, tlf. 61 63 06 32,

Signe.wagner@huawei.com

Marie Dam Feldborg, marketingchef i Huawei Danmark, tlf. 20 80 07 45,

marie.feldborg@huawei.com

Thor Gøtz, direktør for Consumer BG i Huawei Danmark, tlf. 20 80 72 50, thor.gotz@huawei.com

Om Honor:

The Honor brand has been designed to meet the needs of the ‘always on’ digital natives, a group that lives on the internet, spending one third of their time online for social andentertainment, shopping, studying or simply staying connected. Honor is not afraid to do things differently and bring about change via its no-stores, no-gurus, no-contracts approach which is shaking up the mobile device industry, empowering customers to get the best technology at a great value price. For more information, please visit www.hihonor.com or follow Honor (@HonorEU) on Twitter or Facebook (www.facebook.com/HonorEurope).