Huawei satser på Danmark med innovativ teknologi og nye arbejdspladser

Pressemeddelelse   •   Dec 05, 2013 10:41 CET

Vækst og innovation er på dagsordenen, når Huawei den 9. december samler en bred kreds af politikere og erhvervsledere på Hotel D’Angleterre. Minister for forskning, innovation og videregående uddannelser, Morten Østergaard, og Huaweis Europa-direktør, Victor Wang, taler under begivenheden.

Mandag den 9. december danner Hotel D’Angleterre i København rammen om et storstilet vækst- og innovationsarrangement, afholdt af Huawei, hvor danske erhvervsledere, politikere og medier samles for at diskutere vækst og innovation.

Gennem de sidste fem år har Huawei formået at etablere sig som en afgørende aktør inden for netop vækst og innovation i Europa. Med en nyligt indgået samarbejdsaftale med TDC om at levere udstyr og drive det landsdækkende 4G-mobilnetværk, bidrager Huawei til skabelse af arbejdspladser i Danmark og styrker den mobile infrastruktur med et af verdens mest avancerede net. Der er tale om op mod 100 nye jobs i den kommende tid, når Huaweis danske organisation vokser til 225 medarbejdere.

”Med arrangementet sætter vi fokus på, hvordan Huawei i de kommende år kan skabe værdi for Danmark. Nu ser vi fremad og viser, hvordan vi med viden og produkter kan bringe innovation og vækst i spil til glæde for den danske økonomi og forbrugere,” siger Xiao Bingbing, landechef for Huawei Danmark.

Frem mod 2020 arbejder Huawei for at skabe den næste generation af netværk, der er 100 gange så hurtig som dagens 4G-netværk. Det kræver store investeringer og den rette forskning for at nå i mål. En opgave som Huawei har taget på sig for at være førende på europæisk plan, og de kommende fem år investerer Huawei derfor 600 millioner USD i at udvikle fremtidens 5G-teknologi.

Emnet for mandagens arrangementet afspejler Huaweis ønske og strategi om at bidrage til den fremadrettede udvikling inden for digitalisering og mobil teknologi – også i Danmark.

I forbindelse med arrangementet vil minister for forskning, innovation og videregående uddannelser, Morten Østergaard, tale om teknologi, der skaber vækst og arbejdspladser. Huaweis europæiske direktør, Victor Wang, taler også under mødet og giver et detaljeret indblik i virksomhedens fremtidige planer for aktiviteter på dansk grund, og hvorfor Danmark er et vigtigt marked for Huawei.

I de seneste fem år har Huaweis tilstedeværelse i Danmark givet en lokalforankring med nye arbejdspladser som følge. Arrangementet på mandag er derfor samtidig en markering af de fremtidige aktiviteter, ambitioner og de langsigtede perspektiver, som Huawei har i Danmark.

Huawei er en ledende, global leverandør af informations- og kommunikationsteknologi. Ved at udvikle attraktive løsninger, tjenester og produkter skaber vi maksimal værdi for teleoperatører, virksomheder og forbrugere. Med udgangspunkt i vores engagement for kundeorienteret innovation og stærkt samarbejde, tilbyder Huawei helhedsløsninger for netværk og cloud-baserede tjenester. Huawei udvikler også forbrugerelektronik som mobiltelefoner, tablets og modem til mobilt bredbånd. Huaweis løsninger og produkter anvendes i over 140 lande til gavn for mere end en tredjedel af verdens befolkning. Huawei blev etableret i de nordiske lande i 2000 og har i dag næsten 800 medarbejdere inden for forskning, udvikling og salg.