Huawei udfordrer konkurrenterne med flere nye 4G-smartphones

Pressemeddelelse   •   Sep 05, 2014 09:05 CEST

Verdens tredjestørste mobilproducent udfordrer nu for anden gang i år markedet med lanceringen af to nye 4G-smartphones, hvoraf den ene – Ascend Mate7 – rykker standarden for storskærms-smartphones på flere fronter og baner vejen for, at danskerne i fremtiden skal finde lidt bedre plads i lommerne.

På IFA har Huawei lanceret Ascend Mate7 og Ascend G7. Ascend Mate7 er Huaweis nye flagskib inden for de stadigt mere populære storskærms-smartphones, og den leder feltet med single-touch fingeraftryksteknologi, lynhurtig download på op til 300 Mbps og en intelligent processor med imponerende energieffektivitet.

"På IFA fejrer vi ankomsten af ​en af markedets hurtigste og mest overbevisende storskærmsoplevelser. Ascend Mate7 er et symbol på vores evige engagement i at forbedre smartphone-oplevelsen for brugere verden over. 4G-smartphonen fører an i storskærms-kategorien med bedre performance, imponerende energieffektivitet og fremragende komfort med sin overlegne single-touch fingeraftryksteknologi," siger Richard Yu, administrerende direktør, Huawei Consumer Business Group.

Ascend Mate7 bryder grænserne

Ascend Mate7 kan bryste sig af en stor 6-tommer skærm med FHD-display for forbedret underholdning, et slankt ydre på 7.9 mm og en vægt på 185 g for øget komfort, en mere kraftfuld octa-core chipsæt for overlegen ydelse og et længerevarende 4100 mAh batteri. Med ny single-touch fingeraftryksteknologi og EMUI 3.0 skruer Ascend Mate7 op for oplevelsen og gør livet lettere for brugerne.

Ascend Mate7 kan prale af octa-core-arkitektur og en intelligent Huawei Kirin 925-processor, som består af fire store A15 1.8 GHz og fire små A7 1.3 GHz processor-kerner. De aktiveres efter behov, så energiforbruget optimeres. Ascend Mate7 sparer op til 50 % af batteriet ved automatisk at bruge mindre A7-cores til de apps, som forbrugeren bruger mindst 80% af tiden, og sætte ind med større A15-cores ved fx spil.

Farvel til passwords

Ascend Mate7 er helt i front i markedet som en 6-tommer smartphone, der siger farvel til passwords ved at give øjeblikkelig adgang med ét enkelt fingeraftryk. Det giver brugerne mulighed for at låse telefonen op mindst 80% hurtigere end enheder, der bruger en langsommere swipe-funktion. Med Ascend Mate7 kan brugeren også hente HD-film på under 30 sekunder. Det er muligt med den hurtigste LTE Cat6 forbindelse, som giver download-hastigheder på op til 300 Mbps.

Skil dig ud fra mængden med Ascend G7

Ascend G7 er den seneste tilføjelse til Huaweis Ascend G serie, der gør suveræn teknologi tilgængelig for alle. Med modelmål på 7.6 mm og 165 g ligner Ascend G7 en million uden at koste det.

"Markedet er oversvømmet med mellemklasse-smartphones, der giver brugerne fornemmelsen af de står med plastik i hånden. Ascend G7 skiller sig ud med et elegant metallisk design og imponerende performance til prisen," siger Richard Yu, administrerende direktør, Huawei Consumer Business Group.

Ascend Mate7 og Ascend G7 forventes at komme til Danmark i fjerde kvartal 2014.

Huawei er en ledende, global leverandør af informations- og kommunikationsteknologi. Ved at udvikle attraktive løsninger, tjenester og produkter skaber vi maksimal værdi for teleoperatører, virksomheder og forbrugere. Med udgangspunkt i vores engagement for kundeorienteret innovation og stærkt samarbejde, tilbyder Huawei helhedsløsninger for netværk og cloud-baserede tjenester. Huawei udvikler også forbrugerelektronik som mobiltelefoner, tablets og modem til mobilt bredbånd. Huaweis løsninger og produkter anvendes i over 140 lande til gavn for mere end en tredjedel af verdens befolkning. Huawei blev etableret i de nordiske lande i 2000 og har i dag næsten 800 medarbejdere inden for forskning, udvikling og salg.