Huawei vil være nummer tre i Danmark

Pressemeddelelse   •   Maj 06, 2014 10:43 CEST

Huawei lancerer onsdag den high-end smartphone, der skal tage markedsandele fra blandt andet Samsung og Apple. Den er et vigtig led i Huaweis strategi om at blive nr. 3 på det danske marked for smartphones. Lanceringen er omgærdet af høje forventninger fra markedet, og der er mange rygter om telefonens design.

”Jeg kan bekræfte, at vi i Paris på onsdag præsenterer en smartphone, der bliver tyndere og lettere end andre 4G-smartphones på markedet. Der er også arbejdet meget på at give telefonen et flot, unikt design. Vi har store forventninger til salget i Danmark, fordi vi mener, den rammer et behov, konkurrenterne ikke dækker,” siger Thor Gøtz, salgsdirektør, Huawei Device, Danmark.

Huawei er i Danmark mest kendt for at være leverandør til TDC, hvor virksomheden er i gang med at udbygge det mobile netværk, så at TDC kan tilbyde 4G netværk til 99 procent af Danmark. Det er imidlertid Huaweis ambition også at vækste på det danske marked for smartphones og øge kendskabet blandt de danske forbrugere.

På verdensplan er Huawei den tredjestørste mobilproducent og haler hastigt ind på konkurrenterne, ifølge en ny undersøgelse fra IDC.

Huawei er en ledende, global leverandør af informations- og kommunikationsteknologi. Ved at udvikle attraktive løsninger, tjenester og produkter skaber vi maksimal værdi for teleoperatører, virksomheder og forbrugere. Med udgangspunkt i vores engagement for kundeorienteret innovation og stærkt samarbejde, tilbyder Huawei helhedsløsninger for netværk og cloud-baserede tjenester. Huawei udvikler også forbrugerelektronik som mobiltelefoner, tablets og modem til mobilt bredbånd. Huaweis løsninger og produkter anvendes i over 140 lande til gavn for mere end en tredjedel af verdens befolkning. Huawei blev etableret i de nordiske lande i 2000 og har i dag næsten 800 medarbejdere inden for forskning, udvikling og salg.