Icelandair åbner to nye canadiske destinationer i 2014: Vancouver og Edmonton.

Fra foråret 2014 tilføjer Icelandair endnu to destinationer til sit i forvejen omfattende nordamerikanske rutenet med åbningen af Edmonton i marts og Vancouver i maj. Geneve er ny  europæisk destination.

-  Edmonton, Alberta fra 26. marts med fire ugentlige flyvninger.

-  Vancouver fra 13. maj med to ugentlige flyvninger.

Icelandairs 2014 fartplan  er den mest omfattende i selskabets historie med en stigning på 18% i forhold til i år. Forventet passagertal i 2014 er 2.6 mio.  mod 2.3  mio. i 2013.  Icelandair er vokset betragteligt de seneste år og til sammenligning er 2014 fartplanen dobbelt så omfattende i forhold til 2009.

Flyflåden bliver i 2014 øget med yderligere tre fly af Boeing 757 typen og består herefter af 21 fly – alle Boeing 757.

Edmonton har en stærk økonomi og de 1.2 mio. indbyggere nyder godt af områdets mange råstoffer, som skaber et levende og dynamisk miljø. Edmonton og Alberta generelt har en relativt stor skandinavisk befolkningsgruppe og også mange af islandsk afstamning.  Det skal da også lige tilføjes, at Edmonton har Nordamerikas største shopping mall.

Birkir Hólm Gudnason, Icelandairs CEO udtaler ”Vores plan er, at udnytte mulighederne for vækst næste år og målet er, at styrke vores position på det nordamerikanske marked yderligere”.  Birkir Hólm Gudnason tilføjer, at han er sikker på, at Icelandair kan tilbyde konkurrencedygtige priser mellem Europa og Edmonton og planen er en helårsrute med tiden.

Med Vancouver som ny destination, kan Icelandair tilbyde flyvninger til det vestlige Canadas største by. Vancouver har 2.3 mio. indbyggere og er ofte kåret som den smukkeste og bedste by i verden at bo i.

Icelandairs rute til Seattle på den amerikanske vestkyst, lige syd for grænsen, har været en succes og håbet er, at øge mulighederne markant med åbningen af Vancouver, især i forhold til de skandinaviske destinationer.

Icelandair flyver i 2014 til i alt 38 destinationer heraf 12 i Nordamerika. I 2014 tilføjes 14 flyvninger til de nordamerikanske destinationer og Icelandair kan altså tilbyde 82 ugentlige flyvninger til de nordamerikanske destinationer næste år.

• iceland air
  • reykjavik