Icelandair starter til Montréal

I morgen 19. maj åbner Icelandairs rute fra Keflavik til Montréal, Canada med 4 ugentlige afgange.

Med åbningen af Montréal har Icelandair fem canadiske destinationer, ruten er sæsonrute og Icelandair flyver dertil i perioden 19. maj til 8. november med 4 ugentlige afgange, nemlig mandag, tirsdag, torsdag og lørdag.

Turen fra Keflavik til Pierre Trudeau International Airport er til at overse, for det tager kun ca. 5 timer før man har canadisk grund under fødderne. Hele turen fra Skandinavien inkl. et hurtigt flyskifte i Keflavik tager ca. 10 timer. Montréal International Airport er Quebecs travleste, Canadas fjerde travleste målt i passagertrafik og opkaldt efter den nuværende premierministers far Pierre Elliott Trudau, Canadas 15. premierminister

Montréal er Canadas næststørste by med 1,7 mio. indbyggere og ligger i Quebec, hvor fransk er det officielle sprog, som også er fremherskende i byen. Dog taler 56% af indbyggerne både fransk og engelsk.

Med Montréal kan Icelandair tilføje endnu en attraktiv nordamerikansk destination til rutenettet med den rigtige blanding af levende storby og ditto natur. Har man lyst til mere, kan man oven i købet uden ekstra billetomkostninger, få to-rejser-i-en med en Icelandair Stopover i Island i på vej over Atlanten og få Island med i oplevelsen. Man kan blive i Island i op til syv dage og bestemmer selv om det skal være på ud- eller hjemrejse.

Icelandair har 43 destinationer, her af 16 destinationer i Nordamerika: Boston, Washington D.C. New York (JFK og Newark), Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage, Portland, og Chicago i USA. Toronto, Halifax, Vancouver, Edmonton og Montréal (fra maj 2016) i Canada.

• icelandair stopover
  • stopover