IDEmøbler vil rulle Aalborg-koncept ud flere steder i Danmark

Pressemeddelelse   •   Feb 02, 2017 08:28 CET

IDEmøblers kædedirektør, Martin Hallund, fortæller, at IDEmøbler er nu klar til at gå i offensiven med to koncepter: Det traditionelle bolighus i en opdateret version samt det nye city-koncept, der består af mindre butikker med central placering.

Succesfuld test af nyt city-koncept i Aalborg får nu IDEmøbler til at satse på konceptet rundt om i hele landet. Fremtidens IDEmøbler kommer derfor til at bestå af to koncepter: City-butikker tæt på bykernerne og de velkendte IDEmøbler bolighuse i markant opdaterede versioner.

IDEmøbler har vokseværk. Kæden har i dag 36 bolighuse rundt om i landet, men gør sig nu klar til en stor offensiv, hvor der i Jylland, på Fyn og Sjælland skal findes egnede placeringer til endnu flere bolighuse.Beslutningen om at øge antallet af IDEmøblers bolighuse er taget efter det seneste års succesfulde test af IDEmøblers nye city-konceptbutik i Aalborg på adressen Løven i City Syd. Det er et koncept, der ligger meget tættere på storbyerne og har et mindre salgsareal end de velkendte IDEmøbler-bolighuse. IDEmøbler er derfor nu klar til at rulle sine to koncepter ud i og omkring endnu flere byer:

• Det mindre city-koncept, hvor udvalgte varer præsenteres fysisk og resten kan opleves gennem blandt andet digitale løsninger, visualiseringer og prøver på f.eks. madrasser og stoftyper.
  • Det traditionelle multibrand-koncept i kraftigt opdaterede versioner med store bolighuse, hvor kunderne kan prøve hele det stort udvalg af IDEmøblers møbler.
IDEmøblers kædedirektør Martin Hallund fortæller, at IDEmøblers salg er støt stigende. Udvalget i butikkerne rammer smagen hos flere og flere kunder, så nu vil kæden i offensiven.

”IDEmøbler har de senere måneder oplevet et markant stigende antal kunder og omsætning. Og koblet med den succesfulde åbning i Aalborg city syd af vores city-koncept, så vælger vi nu at gå på jagt efter egnede placeringer til nye bolighuse i hele landet. Vi tager markedsandele, og det vil vi blive ved med,” siger IDEmøblers kædedirektør Martin Hallund.

Næste City butik åbnede d. 2 feb. i Haderslev – en butik hvor alle de gode koncepter fra Aalborg er taget med.

Første nye bolighus åbner i Roskilde til efteråret. Det bliver en IDEmøbler i den velkendte store størrelse, men i en markant opdateret version.

”Vi opdaterer løbende vores eksisterende bolighuse og åbner naturligvis de nye bolighuse i vores nye og inspirerende versioner, som i dag bl.a. kan opleves i Aalborg. Hvis man ikke har besøgt IDEmøbler i et stykke tid, så vil man blive positivt overrasket over at møde IDEmøbler her i 2017,” siger Martin Hallund.

Den succesfulde test af IDEmøblers city-koncept er nu planlagt til at blive rullet ud i flere større byer rundt om i landet. Men som det er med de traditionelle bolighuse, så skal det være de rigtige placeringer. ”Vi vil naturligvis gerne i gang med at åbne nogle flere bolighuse, og vi er glade for, at vi har fundet en god placering i Roskilde. Men vi er samtidig tålmodige, for beliggenheden er ekstremt vigtig for os, både når det handler om vores city-butikker og vores traditionelle bolighuse. Vi går ikke på kompromis med beliggenheden, for vores kunder skal have let og overskuelig adgang til os,” siger Martin Hallund.

IDEmøbler vil ikke oplyse, præcis hvor mange nye butikker og bolighuse, der er planer om, da det er meget afhængigt af, om man finder egnede placeringer.

”Men vi er klar til en markant ekspansion, hvis vi finder de rigtige placeringer. Vores ambition er, at IDEmøbler skal endnu tættere på vores kunder i hele landet, end vi er i dag med vores 36 bolighuse,” siger Martin Hallund.

I IDEmøbler finder du et bredt sortiment af møbler - primært til stuen, spisestuen, soveværelset og haven - i godt design og god kvalitet. IDEmøbler har 36 bolighuse i Danmark – og derudover er der et på Færøerne og et på Island.