Alle børn har ret til at lege

Nyhed   •   Nov 18, 2016 11:12 CET

Hos IKEA sætter vi hvert år fokus på børns rettigheder, når der er Børnerettighedsdagen søndag d. 20. november. I år sætter IKEA særligt fokus på børns ret til at lege med kampagnen "Leg for alle".

Alle børn har ret til at lære, udvikle sig og ikke mindst lege. Mange mennesker er dog ikke klar over, at leg er et helt grundlæggende behov, og at alle børn har ret til at lege i følge FN-konventioner om børns rettigheder. Børn lærer gennem leg. De lærer om verden, og hvordan tingene hænger sammen. De lærer, hvad de selv er i stand til at klare, de får selvtillid, og igennem legen med andre børn lærer de empati.

For at støtte børns ret til at lege donerer IKEA fonden derfor 1 euro per udvalgte solgte børnebog og tøjdyr fra den 20. november til den 24. december. Alle pengene bliver doneret til organisationer, der hjælper børn og unge i nogle af verdens fattigste samfund ved at finansiere langsigtede programmer, der er med til at skabe plads til leg og en bedre fremtid.

For mere info læs PDF nedenfor og se kampagnefilmen "Alle børn har ret til at lege".