IKEA hylder sommeren og de små øjeblikke med ny kollektion

Nyhed   •   Feb 07, 2019 12:56 CET

Giv plads til farver, mønstre og de lange lyse nætter med sommernyhederne fra IKEA

Selvom det endnu er køligt udenfor, er der ikke lang tid til, at sommeren melder sin ankomst. Og uanset om den skal nydes på hvide sandstrande eller i den lokale park, giver sommernyhederne fra IKEA dig en unik bid af ferie, varme og lange lyse nætter. Med grafiske og farverige print er der fokus på at fejre årstiden, og de muligheder den bringer, med familie, venner og udendørsliv.

Kulørte lamper, mønstrede strandhåndklæder og en picnickurv, der kan tages med på armen, når turen går til stranden. Sommerstemningen er ikke til at tage fejl af hos IKEA, der nu lancerer en række spændende og farverige sommernyheder. Med et mål om at indfange sommerens glæde og lethed, gør det svenske møbelhus det nemt at nyde årstiden og de små øjeblikke, der for alvor skaber stemning og giver os mulighed for at slappe af med dem, vi holder af.

- For de fleste mennesker er sommeren en unik årstid. Efter en lang og kold vinter lysner det endelig, og vi gør klar til at rykke udenfor og være mere sociale. Derfor handler sommernyhederne også om udeliv og fællesskab. Det har været vigtigt for os at indfange den unikke følelse, som mange sikkert kan nikke genkendende til, når sommeren melder sin ankomst. Følelsen af ferie, sol og afslapning, forklarer Sofie Kragh Ingvorsen, Commercial PR Responsible hos IKEA Danmark.

Hun understreger desuden, at nyhederne også er tænkt ind i en tid, hvor mange bor i byen og derfor ikke har samme muligheder for at indrette sig med havemøbler og mere permanent udeliv.

- Mange af de nye produkter er designet til at fungere i flere forskellige situationer. Det handler ikke om at have en stor have med masser af plads. I stedet er der lagt vægt på de små øjeblikke, der er med til at skabe stemning og give os en lille bid af ferie og afslapning, uanset hvor vi befinder os, slutter Sofie Kragh Ingvorsen.

Det er derfor intentionen, at de nye sommerprodukter også skal udfordre de faste rammer for udeliv og være med til at skabe nye muligheder. Kollektionen er designet i samarbejde med designerne Lotta Kühlhorn, Malin Unnborn og designfællesskabet, Textilgruppen & Papperian.

Sommernyhederne sælges i alle IKEA varehuse fra fredag den 1. marts 2019.

Seks favoritter til din næste havefest

Med sin lette konstruktion er HAVSTEN en perfekt hyggekrog på lune sommeraftener, der nemt kan bruges både inde og ude. Med betræk i polyester kan HAVSTEN desuden tåle lidt af hvert, hvilket gør sofaen oplagt til det danske sommervejr. HAVSTEN findes både i en lyse sandfarvet og en varm orange farve.

HAVSTEN 2-pers. sofa, indendørs/udendørs: 2.898.-
Uanset om du mangler et bord, en skammel eller en ekstra stol til selskabet, kan OTTERÖN/INNERSKÄR puf løse problemet. Med sit bløde, håndlavede betræk giver puffen stemning og komfort på én gang, ligesom den nemt kan rykkes rundt efter behov.

OTTERÖN/INNERSKÄR puf, indendørs/udendørs: 349.-
Ingen sommer uden grill. KLASEN kulgrill i rustfrit stål er perfekt til middag med venner og familie under åben himmel.

KLASEN indsats til kulgrill: 999.-
KLASEN understel: 700.-

Selvom sommer rimer på sol og udeliv, er det ikke til at komme udenom, at den danske sommer også byder på regn i ny og næ. Derfor er OXNÖ/LINDÖJA, med sin vandafvisende overflade, et rigtig godt valg. En særlig teknik gør desuden, at stoffet ikke falmer, hvilket også gør den perfekt til de dage, hvor du trænger til en pause fra solens varme stråler.

OXNÖ/LINDÖJA hængende parasol: 748.-

Skab hygge med SOLVINDEN LED-lamperne og forlæng samtidig sommeraftenerne med et blødt og solcelledrevet lys. Lamperne kommer i alle størrelser og farver og ved at mikse og matche, kan du skabe en farverig og betagende have eller hyggekrog på altanen.

SOLVINDEN LED-loftlampe, udendørs, solcelledrevet: fra 49.-
SOLVINDEN LED-gulvlampe, udendørs, solcelledrevet: 279.-

Sidste år blev SOLLERÖN en så stor succes, at IKEA nu har valgt at udvide sortimentet med flere farver og modeller, så du kan mikse på kryds og tværs. Med opbevaring under sæderne og en minimal vedligeholdelse grundet materialer, er SOLLERÖN det perfekte valg, hvis du skal indrette en ny lounge på terrassen.

SOLLERÖN grey, 2-pers: 2.949.-

Har du ingen have til sommerens festligheder? Så har vi samlet fem favoritter, der fungerer perfekt til både strand og park.

Navnet siger det hele. SOMMAR 2019 er en skøn kompagnon til din næste strandtur. Både print og farve skriger på is, sol og afslapning, og det er svært ikke at komme i sommerstemning, når man ser det.

SOMMAR 2019 strandhåndklæde: 99.-

Både FESTHOLMEN pudebetræk og FUNKÖN hynde gør eftermiddagen i parken til en luksuriøs en af slagsen. Med en pude i nakken, mangler der kun en god bog, og så er dagen fuldendt. Begge produkter er i polyester og kan derfor tåle lidt af hvert.

FESTHOLMEN pudebetræk, indendørs/udendørs: 49.-
FUNKÖN hynde, indendørs/udendørs: 49.-

SOMMAR 2019 glas og bakke sikrer, at dagen på stranden bliver med både mad og drikke. Med blomstermønster og varme sommerfarver er stemningen ikke til at tage fejl af.

SOMMAR 2019 glas 49.-/6 stk
SOMMAR 2019 bakke 39.-
SOMMAR 2019 bakke 22.-/stk

SOMMAR 2019 picnickurv er perfekt til at tage med på armen, når turen går til strand eller park.

SOMMAR 2019 picnickurv 159.-
SOMMAR 2019 dug i 100 procent bomuld udgør et perfekt underlag til både strand, park eller frokostbordet. Desuden er det svært ikke at blive ramt af sommerglæden, når man kigger på det fine print.

SOMMAR 2019 dug: 89.-