Oplev naturens styrker med februarnyhederne fra IKEA

Nyhed   •   Jan 14, 2020 09:05 CET

Naturen er omdrejningspunkt i februarnyhederne fra IKEA. ​Kollektionen lander i alle IKEA-varehuse fra den 1. februar.

Fløjlsblødt sengetøj i blomsterprint, elegante gardiner fra gulv til loft og rustikke kurve lavet på bananplanter. Skandinavisk simplicitet kombineret med naturens rå udtryk går igen i februarnyhederne fra IKEA, der byder foråret velkommen i de danske hjem.

Med foråret kommer længere dage og mildere temperaturer. Vi åbner vinduer for at lukke den friske forårsluft ind og besøger altanen eller terrassen for en kort stund, når solen titter frem og luner vores vinterhud. Med andre ord begynder vi igen at orientere os mod naturens kræfter, og netop det er fokus i februarnyhederne fra IKEA.

– Skiftet fra vinter til forår er et af de mest markante i løbet af sæsonerne. Fra at være indenfor i vintermånederne, begynder vi igen at søge udendørs, når foråret viser sine første tegn. Derfor er formålet med februarnyhederne at omfavne de første spæde forårsglæder; gardiner, der blafrer i morgenvinden, sengetøj, der knitrer af at hænge ude og den helt rigtige vase, der får forårsblomsterne til at fremstå vildere, fortæller Sidsel Geisler Andersen, PR Leader hos IKEA Danmark.

Naturlige og bæredygtige materialer i centrum
Alle produkter i februarnyhederne er lavet med omtanke for miljøet. Heriblandt gardinet GUNRID, der er produceret af genanvendte plastikflasker og benytter en særlig innovativ teknologi til at forbedre indeklimaet. Når gardinet kommer i kontakt med dagslys, nedbryder det nemlig luftforurenende stoffer, som findes i mange danske hjem og sikrer derfor optimale luftforhold, ligesom det er selvrensende og dermed sparer dig for både vask og energi.

- Udover at skabe en bedre luftkvalitet i hjemmet, er formålet også, at GUNRID skal øge folks bevidsthed om indeklimaets betydning og give dem lyst og inspiration til at bidrage til en verden med mere ren luft til alle. Og GUNRID er kun første skridt på vejen, siger Lena Pripp-Kovac, Head of Sustainability i Inter IKEA Group.

Også serien TJILLEVIPS, der består af bæredygtige kurve i alle størrelser, bærer præg af det bæredygtige fokus med materialer fra seks forskellige typer af plantefibre: bambus, rattan, søgræs, bananfibre, poppel og jute. Kurvene er håndlavede af kunsthåndværkere, hvilket gør hver eneste kurv unik i farvespil og udtryk.

Februarnyhederne lander i alle IKEA-varehuse fra den 1. februar.