Sæt scenen for indendørs vinterhygge med ny særkollektion fra IKEA

Nyhed   •   Sep 16, 2019 08:11 CEST

Den nye sækollektion VÄRMER er designet i samarbejde med to familier fra Sverige og Kenya.

Hvad skal der til for at skabe indendørs vinterhygge? Det har IKEA spurgt en svensk og en afrikansk familie om. Resultatet er en ny særkollektion, VÄRMER, der med multifunktionelle designs i naturtro farver lægger op til hygge, kreativitet og samvær i hjemmet.

Når de køligere temperaturer banker på, rykker varmen gerne indenfor sammen med danskerne. Det betyder hygge og samvær inden døre, og det er netop fællesnævneren for den nye særkollektion VÄRMER. De kreative kræfter bag kollektionen er to familier og designerpar fra henholdsvis Sverige og Kenya. Og det gør særkollektionen til noget ganske unikt.

- VÄRMER er en meget personlig kollektion. Den tager afsæt i to familiers syn på, hvad vinterhygge går ud på. Det interessante er, at selvom familierne helt naturligt havde hver deres syn på begrebet, viste det sig, at det ikke har den store betydning, om man lever på den nordlige eller sydlige halvkugle. Vinterhygge betyder stort set det samme for os alle uanset temperaturen udenfor; at spise, spille spil og bruge tid med dem, vi holder af, fortæller Sofie Kragh Ingvorsen, PR Leader hos IKEA Danmark.

Multifunktionelle designs lægger op til hygge og leg
Kollektionen er skabt i samarbejde med de to designerfamilier. Sammen er de kommet frem til deres bud på det, der kan være med til at gøre vintersæsonen sjovere og lidt hyggeligere. Blandt andet en lysestage designet som puslespilsbrikker, spindetoppe der indbyder til leg overalt i hjemmet og en genopladelig lanterne i bløde former, der opfordrer til nærvær og hygge.

- Lanterner har eksisteret i hundredevis af år, og normalt oplyses de af stearinlys. I dag har vi mulighed for at erstatte lyset med en moderne LED-teknologi, der oplader ved hjælp af en USB-port og kan dæmpes efter behov. Som en kontrast til lanternens bløde, rene form, har vi tilføjet et rustikt reb i toppen, der gør det nemt at flytte lyset rundt, som man har lyst, forklarer ægteparret Jens Fager og Sarah Fager fra Sverige, der har været med til at udvikle produkterne i VÄRMER.

Mangler man ekstra siddepladser i skæret fra lanternen, er kollektionens lænestol et godt bud. Den er designet til både at kunne bruges af børn og voksne, ligesom sædets ekstra store flade giver plads til begge parter, når der skal fortælles røverhistorier eller læses højt.

Særkollektionen VÄRMER lander i alle IKEA varehuse den 4. oktober 2019.

5 favoritter fra særkollektionen VÄRMER:

Saml hele puslespillet eller slip kreativiteten løs og placér lysestagerne forskellige steder i hjemmet.
VÄRMER lysestage/fyrfadsstage 5 cm, til 8 lys, sort. PRIS 29.-

I skæret fra VÄRMER LED-multibelysning kommer vinterhyggen for alvor til sin ret. Flyt lanternen rundt efter behov, så der altid er lys og varme i selskabet.
VÄRMER LED-multibelysning. PRIS 169.-

VÄRMER lænestolen er designet til at passe til både store og små eller to på én gang. Brug den til højtlæsning eller som en hyggekrog i stuen.
VÄRMER lænestol, sort. B: 78 cm, D: 57 cm, H: 67 cm. PRIS 699.-

Vintersæsonen er lig med kagebagning, og med kageformene fra VÄRMER kan alle aldersgrupper være med i køkkenet.
VÄRMER kageforme, 6 forskellige former, rustfrit stål. PRIS 22.-/6 stk.

Det er de små ting, der skaber hyggen – ikke mindst tekstilerne i hjemmet. VÄRMER pudebetræk går vintersæsonen i møde med den helt rigtige farvepalette.

VÄRMER pudebetræk, 50x50 cm, hessian blå el. hessian hvid, 59.-/stk.