Sommerens nyhed i IKEA - plantebaseret softice

Nyhed   •   Apr 02, 2019 09:35 CEST

Som noget helt nyt kan man fra d. 4 april nyde en plantebaseret softice i IKEAs restaurant eller bistro.

Allerede sidste sommer annoncerede IKEA planer om at introducere en mere bæredygtig, plantebaseret version af den populære traditionelle softice. Lanceringen af den nye jordbærsoftice, som er en frugtbaseret softice på jordbærpure, er en del af IKEAs ambition om at give kunderne flere plantebaserede alternativer, når de spiser i Restauranten eller i Bistroen.

"I den seneste måned har vi arbejdet tæt sammen med vores leverandør for at finde både den rigtige smag og perfekte tekstur til den nye softice. Vores ambition var at skabe en plantebaseret softice, der er lige så blød, luftig og lækker som vores populære mælkebaserede softice ", fortæller Stuart Cowan, Food Manager hos IKEA Danmark.

IKEA har ambitioner om at udvikle flere nye versioner af den plantebaserede softice, som også kan være baseret på havre- eller soyamælk.

Den plantebaserede softice er en del af IKEAs strategi om at skabe flere bæredygtige og plantebaserede madvarer, som kræver færre ressourcer for at bespise det samme antal mennesker og samtidig har en mindre miljøpåvirkning. IKEA mener, at sund og bæredygtig mad skal være lækker og overkommelig i pris, da det vil gøre det nemmere at træffe bedre valg i hverdagen.

Den plantebaserede jordbærsoftice kan nydes i IKEAs Bistro til en pris på 5 kr.