Flot år i IKEA Gentofte giver bonus til medarbejderne

Pressemeddelelse   •   Nov 23, 2016 11:00 CET

Varehuschef Lena Vandal ønsker alle medarbejdere tillykke med deres bonus.

Det har været et fantastisk år for IKEA Gentofte. På trods af ombygning fra marts til juli har varehuset opnået det bedste salgsresultat nogensinde, der kulminerede med en ny salgsrekord i august. Samtidig har IKEA Gentofte indfriet husets målsætninger, og det betyder bonus til alle medarbejdere svarende til mere end 120 pct. af en månedsløn.

- De flotte tal bunder i vores indsats for at gøre IKEA Gentofte til en rigtig god arbejdsplads, men også i vores fokus på at skabe gode kundeoplevelser ved at være mere inspirerende og mere relevante. I løbet af året har vi været på besøg hos en række nordsjællandske familier for at finde ud af, hvordan familier i området bor og hvilke behov og drømme, de har om deres hjem, fortæller Lena Vandal, varehuschef i IKEA Gentofte, og fortsætter:

- Vores medarbejdere har gjort en kæmpe indsats for at gøre kundernes besøg så mindeværdige som muligt. Jeg vil gerne sige en stor tak til alle medarbejdere, og jeg er både glad for og stolt af, at vi kan anerkende deres arbejde og bidrag til det flotte resultat ved at udbetale en flot bonus.

Social ansvarlighed i DNA’et
I det forgangne år har IKEA Gentofte haft ekstra fokus på inklusion og nye kulturer på arbejdspladsen. Siden januar har i alt 15 flygtninge været i praktikforløb i varehuset, hvor de har arbejdet på lageret, i legelandet, ved kasselinjen og i informationen.

- Social ansvarlighed har altid været en del af vores DNA, men med det her projekt mærker vi det på en helt ny måde. Det gør vores faste medarbejdere glade og stolte over, at de kan være med til at støtte de flygtninge, der er i deres afdeling og hjælpe dem ud på arbejdsmarkedet, sige Lena Vandal, og tilføjer:

- Initiativet fortsætter så længe, der er behov for det. Vi ansætter i forvejen mellem 50 og 100 personer hvert år, og vi vil fortsat have et stort behov for god og engageret arbejdskraft, så der er rigelig plads til, at nogle af dem er flygtninge.

Varehuschefen glæder sig også over, at varehuset er blevet så god en arbejdsplads, at antallet af medarbejdere, der har valgt at stoppe i IKEA, er faldet 30 pct. i løbet af de sidste tre år.

IKEA Gentofte nøgletal, FY16 fra 1. september 2015 til 31. august 2016:

Omsætningsvækst: 2,7 % (5 %)
Antal besøgende: 2,6 mio. (2,6 mio.)

IKEA Danmark nøgletal, FY16 fra 1. september 2015 til 31. august 2016:

Omsætning: 3,95 mia. kr. (3,7 mia. kr.)
Omsætningsvækst: 6,4 % (8 %) Antal medarbejdere: 2.510 (2.343)
Antal besøgende: 10,5 mio. (10,8 mio.) Besøg på IKEA.dk: 31,1 mio. (29,3 mio.)
Medlemmer af IKEA Family: 1.062.517 (975.316)
Salg af LED pærer: 1.987.082 stk. (1.806.552 stk.)
Gennemsnitlig andel af affald sorteret til genanvendelse:91,3% (90,76%)
Relativt energiforbrug: 55,27% (56,00%)

For mere information kontakt venligt:

Tina Lindharth, Corporate Kommunikationschef, IKEA Danmark

Mail: tina.lindharth@IKEA.com