Flot fremgang i IKEA Aarhus giver bonus til medarbejderne

Pressemeddelelse   •   Nov 23, 2016 11:00 CET

Varehuschef John Kristian Sørensen ønsker alle medarbejdere tillykke med deres bonus.

IKEA Aarhus kan glæde sig over et succesfuldt år med flot vækst og fokus på lokal relevans. Varehuschefen anerkender sine medarbejderes engagement og udbetaler en bonus til alle medarbejdere svarende til knap 20 procent af en månedsløn.

Det har på mange måder været et rigtig godt år for IKEA Aarhus. Der er nu gået to år i det nye varehus, og der er stadig fuldt tryk på udviklingen af både forretning og medarbejdere. Varehuset har det forgangne år haft fokus på livet i og omkring køkkenet og på at skabe inspiration og lokal relevans ud fra en forståelse af kundernes drømme og behov.

Den samlede omsætning for IKEA Aarhus er vokset med 6,5 pct. Væksten fordeler sig jævnt mellem alle varehusets afdelinger og er især et resultat af engagerede medarbejdere. Det belønner IKEA nu med en bonus til alle.

- Vi har arbejdet med kompetenceudvikling for alle vores medarbejdere. De er en væsentlig del af kundeoplevelsen, som vi gerne vil gøre endnu bedre – ikke blot gennem kundens møde med sortimentet, men også gennem det personlige møde med kompetente medarbejdere. Jeg vil gerne takke alle medarbejdere for en fantastisk indsats og for deres engagement. Det er en stor glæde at kunne dele det gode resultat og udbetale bonus til alle, siger John Kristian Sørensen, varehuschef i IKEA Aarhus.

Børn og unge i fokus
I det forgangne år har IKEA Aarhus fortsat sit tætte samarbejde med Børnenes Kontor, der yder hjælp til skolebørn fra familier med begrænsede økonomiske midler. I år renoverede IKEA for tredje år i træk børnenes sommerlejr, indsamlede 1.500 bamser i forbindelse med tøjdyrskampagnen og donerede det 20.000 kr. store overskud fra det årlige loppemarked til Børnenes Kontor.

Varehusets unge medarbejdere nyder også godt af IKEAs engagement. I år vandt IKEA Aarhus nemlig prisen som den bedste ungdomsarbejdsplads i Østjylland på baggrund af bl.a. gode lønforhold og et sikkert arbejdsmiljø.

- Ud af mere end 200 virksomheder i Østjylland kårede Jobpatruljen Østjylland os som den bedste arbejdsplads for unge under 18 år – og det er vi selvfølgelig meget stolte af. Vi går op i at overholde de særlige regler, der gælder for ansatte under 18 år og sikre et godt arbejdsmiljø med trygge rammer. Det er klart, at vi vil fortsætte arbejdet med at skabe en god arbejdsplads med plads til alle, slutter John Kristian Sørensen.

IKEA Aarhus nøgletal, FY16 fra 1. september 2015 til 31. august 2016:

• Omsætningsvækst: 6,5% (17,5%) Antal besøgende: 2,1 mio. (2,4 mio.)

IKEA Danmark nøgletal, FY16 fra 1. september 2015 til 31. august 2016:

• Omsætning: 3,95 mia. kr. (3,7 mia. kr.)
  • Omsætningsvækst: 6,4 % (8 %) Antal medarbejdere: 2.510 (2.343)
  • Antal besøgende: 10,5 mio. (10,8 mio.) Besøg på IKEA.dk: 31,1 mio. (29,3 mio.)
  • Medlemmer af IKEA Family: 1.062.517 (975.316)
  • Salg af LED pærer: 1.987.082 stk. (1.806.552 stk.)
  • Gennemsnitlig andel af affald sorteret til genanvendelse: 91,3% (90,76%)

For mere information kontakt venligt:

Tina Lindharth, Corporate Kommunikationschef, IKEA Danmark

Mail: tina.lindharth@IKEA.com