Fremgang i IKEA Gentofte giver bonus til alle medarbejdere

Pressemeddelelse   •   Nov 08, 2017 08:00 CET

Varehuschef i IKEA Gentofte, Lena Vandal.

IKEA Danmark offentliggør i disse dage sin årsberetning. Resultaterne viser en flot fremgang, og det kan IKEA Gentofte tage en del af æren for. Derfor belønner IKEA nu alle varehusets medarbejdere med en bonus svarende til knapt en halv månedsløn.

Det forgangne år har givet flotte resultater i IKEA Gentofte, der ellers havde en hård start præget af forandringer. Men mottoet om, at gode kundeoplevelser sikrer et godt resultat, har sikret varehuset en flot salgsudvikling og en omsætningsstigning på 4,2 procent. Og det giver nu pote for medarbejderne, der belønnes med en bonus på 42 procent af deres månedsløn.

Baggrunden for væksten skal bl.a. findes i sidste års fornyelse af varehuset, der giver flere kunder bedre oplevelser.

- Det er især vores fokus på livet i og omkring køkkenet, der bidrager til den positive udvikling, men også de øvrige afdelinger har udviklet sig positivt. Vi har arbejdet målrettet med, hvordan vi inspirerer kunderne og i den sammenhæng prioriteret områder som dagligstuen, dekoration og lamper, fortæller varehuschef Lena Vandal.

- Det seneste år har vi arbejdet med, hvordan vi organiserer os bedre. Vi har fået flere nye kolleger, hvilket øger fleksibiliteten og arbejdsglæden for alle samtidig med, at vi bliver mere effektive. Alle har været super gode til at tage dette til sig, og det betyder meget for en organisation, at vi arbejder i samme retning og med samme forståelse. Derfor er jeg enormt glad for, at vi kan belønne alle medarbejdere med en flot bonus. Det er meget fortjent, siger varehuschef Lena Vandal.

Medansvar

I det forgangne år har Gentofte varehuset fortsat sin praksis med at tage ansvar og stilling til samfundsproblemer i lokalområdet.

- Som altid har vi også kigget udad og taget stilling til verden omkring os. Vi vil gerne styrke relationerne til vores naboer, og derfor arbejder vi stadig med at give flygtninge i Gentofte en god start i Danmark. Og vi samarbejder med Gentofte Kommune om at få andre grupper i samfundet ud på arbejdsmarkedet, slutter Lena Vandal.

Find hele årsberetningen i bunden af siden.

IKEA Gentofte nøgletal, FY17 fra 1. september 2016 til 31. august 2017:

• Omsætningsvækst: 4,2 % (2,7 %)
  • Antal besøgende: 2,5 mio. (2,6 mio.)

IKEA Danmark nøgletal, FY17 fra 1. september 2016 til 31. august 2017:

• Omsætning: 4,16 mia. kr. (3,99 mia. kr.)
  • Omsætningsvækst: 4 % (6,4 %)
  • Antal medarbejdere: 2.580 (2.510)
  • Antal besøgende: 10,8 mio. (10,5 mio.)
  • Besøg på IKEA.dk: 34,4 mio. (31,1 mio.)
  • Medlemmer af IKEA Family: 1.112.730 (1.062.517)
  • Salg af LED pærer: 1.872.401 stk. (1.987.082 stk.)
  • Gennemsnitlig andel af affald sorteret til genanvendelse: 90,74 % (91,3 %)
  • Relativt energiforbrug: 49,5 kWh/m3 (55,27 kWh/m3) - kilowatt time per solgte kubikmeter produkter