IKEA deltager på HAVEN Festivalen i København

Pressemeddelelse   •   Aug 03, 2017 09:00 CEST

Det er første gang IKEA deltager på en musik-, mad- og ølfestival, når de er med på HAVEN Festival i København den 11.-12. august 2017. IKEA ser frem til, at tage madoplevelsen ud af varehuset og ind på en festival, hvor de vil inspirere til co-creation og gode madoplevelser, mens man nyder god musik.

Haven Festival er en ny festival for sanserne, der vil fusionere eksperimenter i kunst, musik, mad og øl. Bag HAVEN festival står The Dessner brothers, (Aaron og Bryce Dessner) fra The National, Claus Meyer og Mikkel Borg Bjergsø. IKEA vil med udgangspunkt i festivalkonceptet og en fælles interesse for at møde mennesker gennem mad og musik, inspirere folk til at udforske, skabe og spise sammen på festivalen. IKEA vil servere forskellige retter, hvor den kendte kødbolle vil være i fokus - dog ikke serveret på traditionel vis.

IKEA udforsker konstant nye smage, teksturer og madlavningsteknikker. Vi vil ikke kun servere mad på festivalen, vi vil også give de besøgende mulighed for at skabe individuelle smagsoplevelser og prøve nogle interessante nye madlavningsteknikker på IKEA Food lab. Hvad med at prøve, at sylte dine grønsager på 30 sekunder? Eller spray en smag på din soft ice.

- Vi er meget glade for at være en del af mad- og musikoplevelsen på HAVEN Festivalen, hvor innovation, iværksætteri og samarbejde er nogle af hovedingredienserne i visionen for arrangementet. I IKEA er vi altid på udkig efter nye og spændende måder at møde mennesker på og give dem en oplevelse. Vi vil gerne vide mere om deres behov, og hvad de drømmer om. Jeg tror, at HAVEN Festival er et perfekt sted at gøre det, siger Michael La Cour, administrerende direktør hos IKEA Food.

Følelse af hjem
Mad er en vigtig del af hverdagen - og det er musik også. Vores undersøgelser viser, at 65% af alle Millennials[1] (18-29-årige) spiller musik for at skabe en hjemlig følelse. Og ikke overraskende viser undersøgelser også, at god musik får festen i gang.

Derfor synes vi, at det er oplagt at kombinere de to ingredienser - mad og musik. Sammen med Teenage Engineering, der er et kreativt kollektiv kendt for at lave musik og designe elektroniske instrumenter, inviterer vi festivalgæsterne til IKEA Music Lab.

- Under Haven Festival 2017 ønsker vi, at mødes med folk, og sammen med dem undersøge, hvordan man laver god musik og forhåbentlig inspirere festivalgæsterne til at være med til at skabe musik med hinanden og de kunstnere der er på festivalen. Vi vil også prøve den første prototype fra den kommende IKEA kollektionen FREKVENS, som vi har udviklet sammen med Teenage Engineering, siger Marcus Engman, Design Manager i IKEA Range & Supply.

- Vi er meget begejstrede over at kunne annoncere dette særlige samarbejde med IKEA. På HAVEN Festival vil IKEA have et “live laboratorie” hvor de vil udforske og eksperimentere med mad og musik, inkl. en installation og en optræden sammen med Teenage Engineering. Jeg har især været inspireret af IKEAs indsats med at udvikle bæredygtig og kreativ innovation i sine kollektioner, men i stor skala, siger Aaron Dessner.

For yderligere information:
Ylva Magnusson, Internal & Corporate Communications Manager IKEA Food Services AB Tlf: +46 723 527 220
Mail: ylva.magnusson@IKEA.com

Mere information kan findes på www.havenkbh.com

Om FREKVENS
FREKVENS kollektionen kommer til IKEA varehusene i 2019 og vil bl.a. bestå af et elektronisk kor, en vinyl-afspiller, belysning og hvad du ellers har brug for til at skabe en rigtig god fest med musik – lige meget hvor du er.

Om IKEA
IKEA er ét brand, men mange selskaber. På verdensplan er der mange virksomheder der opererer under IKEA brandet.

IKEA Food Services AB, der har base i Malmö, Sverige, udvikler sortimentet til IKEA Restaurant, IKEA Bistro og Svensk Madmarked i næsten 400 varehuse på 48 markeder på verdensplan. Med mad som en vigtig del af folks hverdag, ønsker IKEA Food at tilbyde en moderne smag af Sverige – produceret med respekt for mennesker og miljø.

Om Haven festival
Haven Festival er en musik-, mad- og ølfestival. Den afholdes for første gang i København den 11. og 12. august 2017. Festivalen er stiftet af Dessner brødrene (Aaron and Bryce) fra det amerikanske rockband The National og Mikkel Borg Bergsø, stifter af Mikkeller øl og Claus Meyer stifter af Michelin-restauranten Noma.