IKEA Gentofte henter kvindelig varehuschef i Bahrain

Pressemeddelelse   •   Sep 24, 2019 08:00 CEST

Svenske Fatima Gustafson er ny varehuschef i IKEA Gentofte.

Svenskfødte Fatima Gustafson stod i spidsen for åbningen af Mellemøstens første IKEA varehus, der slog dørene op i Bahrain sidste år. Denne måned er hun tiltrådt som varehuschef i IKEA Gentofte.

Fatima Gustafson har været vidt omkring i sin karriere hos IKEA. Hun har arbejdet i Storbritannien, USA og sidste år blev hun den første kvindelige varehuschef i Mellemøsten, da et helt nyt varehus åbnede i Bahrain.

Nu er 49-årige Gustafson så blevet varehuschef i IKEA Gentofte, hvor hun får ansvaret for forretningens 440 medarbejdere og skal bidrage til at styrke væksten på det danske marked.

Med sig til Skandinavien har Fatima Gustafson talrige erfaringer fra IKEA koncernen. Udover en vellykket åbning af varehuset i Bahrain har Gustafson været ansvarlig for at lancere IKEA webshops på markeder som Storbritannien og Sverige samt været salgschef i et varehus i USA.

Erfaringerne vil den nyudnævnte varehuschef bruge på at forbedre kundernes oplevelse uanset, hvor de møder IKEA.

”Det har været spændende, lærerigt og et stort privilegie at arbejde i så mange forskellige funktioner på tværs af IKEAs globale markeder. Jeg ser frem til at stifte bekendtskab med det danske marked og bruge al min erfaring på at gøre IKEA Gentofte til et varehus, hvor kunderne får den bedste sammenhængende kunderejse, uafhængigt af om de besøger os online eller i den fysiske forretning. Det kræver nye måder at tænke og arbejde på, men jeg går meget fortrøstningsfuld til opgaven,” siger Fatima Gustafson.

Fra Älmhult til Bahrain
Fatima Gustafson begyndte dér, hvor det hele også startede for IKEA – nemlig i varehuset i Älmhult som medarbejder i kundeservice. Og ligesom IKEA forblev Gustafson heller ikke på svensk jord, men opsøgte internationale muligheder.

”Det har selvsagt været noget af en rejse, da jeg er gået fra at være menig medarbejder til at få en international karriere, hvor jeg har arbejdet med IKEA på den globale scene. Det har været meget udviklende fagligt såvel som personligt, og jeg er utrolig glad for både mangfoldigheden af mennesker, jeg har mødt på min vej samt den påvirkning, jeg har haft de steder, jeg har været,” siger Fatima Gustafson.

I Bahrain er man ærgerlig over at skulle tage afsked med Gentoftes nye varehuschef, men ønsker hende alt held og lykke med hendes nye udfordringer.

PDF-dokument Word-dokument