IKEA Odense belønner medarbejdere med bonus efter flot regnskab

Pressemeddelelse   •   Nov 23, 2016 11:00 CET

Varehuschef Namik Catkafa ønsker alle medarbejdere tillykke med deres bonus.

IKEA Odense kan se tilbage på et spændende år med rekordhøj omsætningsvækst. Varehuschef Namik Catkafa mener, at fokus på bedre kundeoplevelser i en kombination med medarbejdernes dedikation og engagement er årsagen til de flotte resultater. IKEA deler nu fremgangen med alle medarbejdere, der kan se frem til en bonus svarende 120 procent af en månedsløn.

Det har på mange måder været et rigtig godt år for IKEA Odense. Der er blevet arbejdet intenst med årets kommercielle fokus ’livet i og omkring køkkenet’, og koordineringen på tværs af afdelinger er skærpet for at give kunderne en bedre oplevelse. Det store fokus på kundeoplevelsen har båret frugt, og med en rekordhøj omsætningsvækst giver varehuset nu en bonus til alle medarbejdere svarende til 120 procent af en månedsløn.

- Vi har arbejdet med at styrke kundernes samlede oplevelse, hvor vi i endnu højere grad end tidligere har formået at sikre, at varen er på lager, at der er korte køer ved kassen, og at kunden altid får en god og kompetent betjening, siger Namik Catkafa, varehuschef i IKEA Odense.

- Vores medarbejdere har ydet en fantastisk indsats, og det store fælles arbejde har været det hele værd. Det er lykkedes os både at styrke den enkelte medarbejdes faglige kompetencer og sikre en samlet vækst i omsætningen på 6,9 pct., hvilket gør det forgangne år til endnu et rekordår for IKEA Odense. Når vi lykkes med vores målsætninger, er det jo fantastisk at kunne dele det gode resultat med alle mine kollegaer og udbetale en velfortjent bonus, siger Namik Catkafa.

Svensk madkultur
I juli åbnede IKEA Odense et svensk madmarked, som kunderne hurtigt fik smag for. På markedet kan kunderne vælge mellem 80 svenske madvarer og specialiteter.

- Svenske madmarkeder findes i mange andre IKEA lande, og det fremmer idéen om, at kunderne oplever en rød tråd gennem hele varehuset og husker IKEAs rødder, når man både kan købe svensk boligindretning og opleve den svenske madkultur under ét tag. Og så giver det kunderne mulighed for at tage nogle af de retter, de har smagt i restauranten med hjem, så de også kan udforske det svenske køkken derhjemme, fortæller Namik Catkafa.

IKEA Odense nøgletal, FY16 fra 1.september 2015 til 31. august 2016:

• Omsætningsvækst: 6,9 % (3 %) Antal besøgende: 1,7 mio. (1,7 mio.)

IKEA Danmark nøgletal, FY16 fra 1.september 2015 til 31. august 2016:

• Omsætning: 3,95 mia. kr. (3,7 mia. kr.) Omsætningsvækst: 6,4 % (8 %)
  • Antal medarbejdere: 2.510 (2.343)
  • Antal besøgende: 10,5 mio. (10,8 mio.)
  • Besøg på IKEA.dk: 31,1 mio. (29,3 mio.)
  • Medlemmer af IKEA Family: 1.062.517 (975.316)
  • Salg af LED pærer: 1.987.082 stk. (1.806.552 stk.)
  • Gennemsnitlig andel af affald sorteret til genanvendelse: 91,3 % (90,76 %)

For mere information kontakt venligt:

Tina Lindharth, Corporate Kommunikationschef, IKEA Danmark

Mail: tina.lindharth@IKEA.com