IKEA Taastrup belønner alle medarbejdere med en ekstra månedsløn

Pressemeddelelse   •   Nov 08, 2017 08:00 CET

Anders Olsen, varehuschef i IKEA Taastrup

I disse dage offentliggør IKEA Danmark sin årsberetning. Også i år bidrager varehuset i Taastrup flot til den økonomiske fremgang, og derfor belønner IKEA nu alle medarbejderne i Taastrup med en bonus svarende til lidt mere end en månedsløn.

Det forgangne år har været fantastisk for IKEA Taastrup. Varehuset har sat ny salgsrekord med et løft i omsætningen på møbler og boligindretning på 3,9 procent. Det ekstra salg har givet sultne kunder, for salget i varehusets restaurant, bager, bistro, café og svenske madmarked er steget med hele 7,5 procent.

Resultaterne er så flotte, at IKEA Danmark har kåret Taastrup-varehuset til årets bedste – og dét for andet år i træk. Samtidig belønnes alle medarbejdere med en bonus på 104 procent af deres månedsløn.

Baggrunden for væksten skal bl.a. findes i, at IKEAs fokus på livet i og omkring køkkenet i Taastrup virkelig er slået an blandt kunderne.

- Vi har haft et markant fokus på at forbedre kundernes oplevelse i varehuset, og det slår positivt ud i årets kundeundersøgelse, hvor vi får gode bedømmelser af vores 2,8 mio. gæster, siger Anders Olsen, varehuschef i IKEA Taastrup.

- Jeg vil gerne sende en stor og varm tak til vores 550 dedikerede og engagerede medarbejdere og ledere, som er årsagen til, at vi igen i år kan smykke os med titlen årets varehus. Det er stor bedrift, som vi alle er meget stolte af, og den er skabt på baggrund af alle medarbejderes indsats. Det glæder mig virkelig, at vi kan belønne alle med en velfortjent bonus, slutter Anders Olsen.

Find hele årsberetningen i bunden af siden.

IKEA Taastrup nøgletal, FY17 fra 1. september 2016 til 31. august 2017:

• Omsætningsvækst: 3,9 % (7,2 %)
  • Antal besøgende: 2,8 mio. (2,6 mio.)

IKEA Danmark nøgletal, FY17 fra 1. september 2016 til 31. august 2017:

• Omsætning: 4,16 mia. kr. (3,99 mia. kr.)
  • Omsætningsvækst: 4 % (6,4 %)
  • Antal medarbejdere: 2.580 (2.510)
  • Antal besøgende: 10,8 mio. (10,5 mio.)
  • Besøg på IKEA.dk: 34,4 mio. (31,1 mio.)
  • Medlemmer af IKEA Family: 1.112.730 (1.062.517)
  • Salg af LED pærer: 1.872.401 stk. (1.987.082 stk.)
  • Gennemsnitlig andel af affald sorteret til genanvendelse: 90,74 % (91,3 %)
  • Relativt energiforbrug: 49,5 kWh/m3 (55,27 kWh/m3) - kilowatt time per solgte kubikmeter produkter