IKEA Taastrup vokser og alle medarbejderne får bonus

Pressemeddelelse   •   Nov 23, 2016 11:00 CET

Varehuschef Anders Olsen ønsker alle medarbejdere tillykke med deres bonus.

IKEA Taastrup kan se tilbage på et fantastisk år med fremgang, der kulminerede med kåringen som årets varehus. På baggrund af den flotte fremgang og realisering af varehusets målsætninger belønnes alle medarbejdere med en bonus svarende til godt 120 pct. af en månedsløn.

Det har på mange måder været et rigtig godt år for IKEA Taastrup. Trods ombygning af restauranten har varehuset haft en fantastisk salgsudvikling, hvor restauranten og det nye koncept, Svensk Marmarked, har givet en vækst på 9 pct., mens møbler og boligindretning øgede omsætningen med 7 pct.

Det sidste års tid har stået i køkkenets tegn, og køkkenafdelingens indretning er derfor også blevet opdateret for at forbedre kundernes oplevelse og skabe mere inspirerende rum. De mange initiativer har båret frugt, da IKEA Taastrup nu er blevet kåret som årets IKEA varehus i Danmark. Samtidig er varehuset nået i mål med alle sine nøgletal, hvilket betyder, at alle medarbejdere nu kan se frem til en bonus svarende til godt 120 pct. af en månedsløn.

- IKEA Taastrups 540 medarbejdere er hovedårsagen til, at vi blev kåret til årets varehus i Danmark. De har alle sammen haft fokus på vores gæster og udvist et stort engagement i at udvikle forretningen. Derfor er jeg også både glad for og stolt af, at jeg kan takke alle mine kolleger for en fantastisk indsats og engagement og udbetale en flot bonus, siger varehuschef i IKEA Taastrup Anders Olsen.

En hjælpsom medarbejderkultur
For at målrette det løbende arbejde med udsatte grupper i samfundet har IKEA Taastrup i år styrket samarbejdet med Høje Taastrup kommunes jobcenter. Den nye partnerskabsaftale, der startede i oktober, indeholder både fastholdelse af sygemeldte medarbejdere, en aftale om virksomhedspraktik og løntilskudsansættelse, en voksenlærlinge-ordning, kurser, jobrotation samt en fornyelse af varehusets aftale om at tage flygtninge i praktik.

- Vi er rigtig stolte af praktikordningen. Den indeholder en mentorordning, hvor hver praktikant får tilknyttet en kollega, som bruger et par timer om ugen på at hjælpe med alt fra busplaner og arbejdskultur til at forklare danske traditioner, fortæller Anders Olsen, og fortsætter:

- Det giver en fantastisk hjælpsom medarbejderkultur og gør de ansatte stolte af at være med til at hjælpe andre mennesker. Indtil nu har vi haft ni flygtninge i praktik i 13 ugers forløb, og vi ser frem til at modtage endnu flere.

IKEA Taastrup nøgletal, FY16 fra 1. september 2015 til 31. august 2016:

• Omsætningsvækst: 7,2 % (6 %) Antal besøgende: 2,6 mio. (2,5 mio.)

IKEA Danmark nøgletal, FY16 fra 1. september 2015 til 31. august 2016:

• Omsætning: 3,95 mia. kr. (3,7 mia. kr.)
  • Omsætningsvækst: 6,4 % (8 %) Antal medarbejdere: 2.510 (2.343)
  • Antal besøgende: 10,5 mio. (10,8 mio.) Besøg på IKEA.dk: 31,1 mio. (29,3 mio.)
  • Medlemmer af IKEA Family: 1.062.517 (975.316)
  • Salg af LED pærer: 1.987.082 stk. (1.806.552 stk.)
  • Gennemsnitlig andel af affald sorteret til genanvendelse: 91,3 % (90,76 %)
    Relativt energiforbrug: 55,27 % (56,00 %)

For mere information kontakt venligt:

Tina Lindharth, Corporat Kommunikationschef, IKEA Danmark

Mail: tina.lindharth@IKEA.com