IKEA tilbagekalder MYSINGSÖ strandstol

Pressemeddelelse   •   Jan 24, 2017 07:00 CET

Sikkerhed har altid første prioritet i IKEA. IKEA beder derfor kunder, der har købt en MYSINGSÖ strandstol før februar 2017 om at aflevere den i det nærmeste IKEA varehus og få pengene refunderet.

Når sædet af tekstil har været taget af, er det efterfølgende muligt at samle stolen forkert. Det giver risiko for, at den klapper sammen, så man falder ud af stolen og/eller får fingrene i klemme.

IKEA har modtaget 5 rapporter om omfattende fingerskader som alle krævede lægehjælp, da MYSINGSÖ strandstolen klappede sammen under brug. De rapporterede skader fandt sted i Finland, Tyskland, USA, Danmark og Australien.

Der er solgt ca. 600.000 strandstole på globalt plan og 6.000 i Danmark.

Alle IKEAs produkter skal overholde international og national lovgivning samt relevante standarder. MYSINGSÖ strandstol har gennemgået relevante mekaniske og kemiske test. Stolen har opnået godkendte resultater i alle test.

Efter modtagelse af rapporterne blev der sat en grundig undersøgelse i gang.Dette har ført til et forbedret design, der minimerer risikoen for at samle stolen forkert og dermed komme til skade. Den nye stol er en del af IKEAs sommerkollektion og er tilgængelig i de danske varehuse omkring 1. marts 2017.

Sådan returnerer du produktet
MYSINGSÖ strandstol kan returneres til alle IKEA varehuse, hvor prisen vil blive refunderet. Købsbevis/kvittering er ikke nødvendig for at få pengene tilbage.

Vi beklager ulejligheden.

For mere information kontakt venligst pressetelefonen på: 25 19 54 31