IKEA tilbagekalder SLADDA cykel

Pressemeddelelse   •   Maj 24, 2018 08:00 CEST

Sikkerhed har altid høj prioritet i IKEA, og vi tilbagekalder derfor som en sikkerhedsforanstaltning SLADDA cykel på grund af sikkerhedsproblemer med drivremmen. Vi opfordrer alle kunder til at stoppe med at bruge cyklen øjeblikkeligt, da drivremmen kan springe. IKEA har modtaget 11 rapporter om sådanne hændelser, og to personer er kommet lettere til skade.

Hos IKEA havde vi et ønske og en idé om, at ville skabe en bæredygtig urban transportløsning. Vi udviklede derfor SLADDA cyklen, der har et flot design, vi er stolte af. Men da vi ikke mener, at cyklen overholder IKEAs stramme krav til sikkerhed, opfordrer vi derfor alle kunder til at komme retur med deres SLADDA cykel.

Der er solgt godt 6.000 cykler på globalt plan, heraf ca. 250 stk. i Danmark.

Sådan returnerer du cyklen
SLADDA cyklen kan returneres i alle IKEAs varehuse, når du har mulighed for det. Også tilbehør købt til cyklen kan returneres. Prisen vil blive refunderet. Købsbevis/kvittering er ikke nødvendig for at få pengene tilbage.

Vi beklager ulejligheden.