Loppemarked vender tilbage hos IKEA Gentofte med underholdning og lokal velgørenhed

Pressemeddelelse   •   Jun 14, 2017 10:44 CEST

Loppemarked ved IKEA Gentofte 2016

Den 25. juni kl. 10 byder IKEA Gentofte velkommen til loppemarked og underholdning på parkeringspladsen bag McDonalds. Her kan IKEA FAMILY-medlemmer sælge ud af gammelt guld, og alle kan gøre et nyt fund. Overskuddet fra salg af stadepladser og mad i den udendørs bistro går ubeskåret til velgørenhed i nærområdet.

IKEA Gentofte inviterer endnu en gang til den helt store loppemarkedsdag, ”Loppis”, på parkeringspladsen bag McDonalds. Her kan børn og voksne sælge ud af gamle ting og nyde en dag med sjove indslag i godt selskab. Det sker søndag d. 25. juni kl. 10-16, hvor alle godt 100 stadepladser er booket, så der er rig mulighed for at gøre et godt loppefund.

”Vores årlige loppemarked er et udtryk for, at vi gerne vil give noget tilbage til lokalområdet. Vi er utroligt glade for at være en del af Gentofte og holder af både naboer og kunder. Derfor vil vi gerne støtte lokale, velgørende formål igennem en donation, som alle fremmødte til loppemarkedet er med til at gøre mulig. Samtidig vil vi gerne sammensætte en spændende og sjov dag med masser af aktiviteter for alle, ” siger Lena Vandal, varehuschef i IKEA Gentofte.

Ubeskåret donation til Børnenes Kontor

På dagen vil det ikke kun være muligt at gøre gode fund til billige penge; der vil også være en ballonmand til at underholde børnene samt et legeområde med IKEAs aktivitetslegetøj, og man kan forsyne sig med godt til ganen i den udendørs bistro. Herudover opstiller IKEA et sorteringsområde, hvor medarbejdere kan hjælpe med at svare på spørgsmål om genbrug.

Pengene, der kommer fra salg af stadepladser og indtægten fra den udendørs bistro, går ubeskåret til Børnenes Kontor i København.

”Børnenes Kontor i København hjælper udsatte skolebørn fra familier med begrænsede økonomiske midler i Københavns Kommune, Frederiksberg Kommune og kommunerne i Storkøbenhavn. De hjælper det enkelte barn eller barnets familie i tæt samarbejde med områdets folkeskoler, og det, synes vi, er værd at donere penge til. Alle børn skal have muligheden for at være en del af fællesskabet, ” fortæller Lena Vandal.

Pengene bliver overrakt på dagen kl. 13.30, så alle fremmødte kan overvære det. Herudover er det også muligt at købe produkter i IKEAs Rodebutik med 10 procents rabat som IKEA FAMILY-medlem.