Medarbejderne i IKEA Aalborg får pæn bonus efter flot fremgang

Pressemeddelelse   •   Nov 08, 2017 08:00 CET

Varehuschef i IKEA Aalborg, Peter Elmose.

Det har været et flot år for IKEA Aalborg, og det afspejler sig i IKEA Danmarks samlede årsberetning, der bliver offentliggjort i disse dage. Derfor belønnes alle medarbejdere nu med en bonus på lidt over en halv måneds løn.

Hvis man er en del af IKEA Aalborgs medarbejderteam, er der god grund til at smile ekstra stort for tiden. Med en rekordstor vækst på over 3 procent har det nordjyske varehus nemlig haft et meget flot år – så flot, at IKEA nu belønner alle medarbejderne i Aalborg med en bonus svarende til 63 procent af deres månedsløn.

Baggrunden for væksten skal bl.a. findes i varehusets lokale forankring:

- Vores nye indretningsløsninger i dagligstuen, tæpper og dekoration, der tager afsæt i nordjydernes måder at bo på, har været en stor succes. Det samme gælder vores svenske madmarked, hvor kunderne kan udvide madhorisonten med en bid af Sverige, siger varehuschef Peter Elmose.

IKEA Aalborg har også brugt det forgangne år på at bidrage til nærområdet:

- Vi har også styrket IKEAs profil som en virksomhed, der ønsker at gøre en forskel lokalt. Vi har bl.a. samarbejdet med den lokale aktør Råt & Godt, der hjælper udsatte unge i uddannelse eller job, og så har vi doneret bamser til Børnenes Kontor, der gør et stort arbejde for udsatte børn.

Bæredygtig erhvervsudvikling

2017 var også året, hvor IKEA Aalborg styrkede sin bæredygtige profil med en værtsrolle under generalforsamlingen i Netværk for Bæredygtig Erhvervsudvikling. Her var omdrejningspunktet, hvordan man styrker det nordjyske erhvervsliv ved at sætte fokus på tiltag, der styrker virksomheders konkurrenceevne og indtjening på en bæredygtig måde.

- Vi er enormt stolte af vores tiltag, der afspejler vigtige samfundsproblemstillinger. Nu ser vi frem til et nyt år, hvor vi vil overraske med nye løsninger, inspirerende ideer til boligindretning og ikke mindst helt nye retter i restauranten skabt på baggrund af nordjydernes ønsker, slutter Peter Elmose.

Find hele årsberetningen i bunden af siden.

IKEA Aalborg nøgletal, FY17 fra 1. september 2016 til 31. august 2017:

• Omsætningsvækst: 3,1 % (5,1 %)
  • Antal besøgende: 1,6 mio. (1,6 mio.)

IKEA Danmark nøgletal, FY17 fra 1. september 2016 til 31. august 2017:

• Omsætning: 4,16 mia. kr. (3,99 mia. kr.)
  • Omsætningsvækst: 4 % (6,4 %)
  • Antal medarbejdere: 2.580 (2.510)
  • Antal besøgende: 10,8 mio. (10,5 mio.)
  • Besøg på IKEA.dk: 34,4 mio. (31,1 mio.)
  • Medlemmer af IKEA Family: 1.112.730 (1.062.517)
  • Salg af LED pærer: 1.872.401 stk. (1.987.082 stk.)
  • Gennemsnitlig andel af affald sorteret til genanvendelse: 90,74 % (91,3 %)
  • Relativt energiforbrug: 49,5 kWh/m3 (55,27 kWh/m3) - kilowatt time per solgte kubikmeter produkter