Ny service til IKEA Aalborgs kunder: IKEA Aalborg indfører Klik og Hent

Pressemeddelelse   •   Jun 08, 2017 09:44 CEST

Peter Elmose, varehuschef i IKEA Aalborg

Der er gode nyheder til IKEAs kunder i Aalborg og omegn. Nu kan man bestille sine varer på nettet og selv hente dem i varehuset og derved spare både tid og penge.

Det har længe været muligt at købe IKEA varer online. Men hvis man gerne vil spare leveringen og ikke har tid til en tur gennem varehuset, kan man nu bestille sine varer online og selv afhente dem i IKEA Aalborg. Derved bliver det muligt både at spare tid og penge, når man skal have nyt til hjemmet.

- Det er med stor begejstring, at vi har lanceret konceptet Klik og Hent. Det giver kunderne mulighed for i ro og mag at ordne deres indkøb på nettet og så selv hente dem i varehuset, når det passer dem, siger varehuschef Peter Elmose.

Hvor kunderne før skulle vente op til en uge på levering af online køb, gør ’’Klik & Hent’’ det muligt at afhente varerne samme dag, som man bestiller dem.

Den nye service koster fra 50 kr. til 200 kr. afhængigt af, hvor mange varer man bestiller. Beløbet dækker den tid, medarbejderne bruger på at samle varerne og gøre dem klar til afhentning.

Aalborg og Odense som forgangseksempler

IKEA har haft gode erfaringer med servicen i andre lande og i pilotvarehuset, IKEA Odense, der som det første varehus i Danmark lancerede konceptet tidligere i år. Peter Elmose håber, at kunderne vil tage lige så godt imod det nye tiltag i IKEA Aalborg.

- Vi har altid fokus på at give vores kunder en god købsoplevelse, og med Klik og Hent gør vi det nu endnu lettere at handle i IKEA, siger Peter Elmose.

Det nye koncept er blevet taget godt imod i Odense og udbredes til flere af landets IKEA-varehuse i løbet af 2017 – næste varehus er Aarhus, som forventes at lancere Klik og Hent i starten af juli.

Vil man gerne forbi varehuset i Aalborg, er det fortsat muligt at benytte IKEAs indkøbsservice, hvor en medarbejder henter varerne for én og gør dem klar til betaling.

Læs mere om Klik & Hent og bestil dine varer på IKEAs hjemmeside: www.IKEA.dk

Fakta om Klik & Hent - sådan gør du:

• Besøg IKEAs webshop og føj de ønskede varer til huskelisten. Fra huskelisten har du mulighed for at bestille varerne til afhentning i varehuset.
  • Du kan afhente varerne efter tre timer og op til to dage efter bestillingen, dog kun i varehusets åbningstid.
  • Prisen afhænger af, hvor mange varer du bestiller
    • 1-10 varer: 50 kr.
    • 11–20 varer: 100 kr.
    • 21-30 varer: 150 kr.
    • Over 30 varer: 200 kr.
  • Ordningen gælder alle varer på lager med undtagelse af særlige produkter som planter, metervarer og ægte tæpper.