Spar tid og penge, når du handler hos IKEA Odense

Pressemeddelelse   •   Feb 08, 2017 08:00 CET

Der er gode nyheder til IKEA kunder i Odense og omegn. Fra 9. februar kan man bestille sine varer på nettet og selv hente dem i varehuset. Derved sparer man både tid og penge.

Det har længe været muligt at købe sine IKEA varer online. Men hvis man gerne vil spare leveringen og ikke har tid til en tur gennem varehuset, kan man nu bestille sine varer online og selv afhente dem i IKEA Odense. Dermed bliver det muligt både at spare tid og penge, når man skal have nyt til hjemmet.

- Vores kunder har efterspurgt muligheden for at betale deres varer på nettet og hente dem i varehusene. Derfor er vi glade for nu at kunne tilbyde denne service med konceptet ”Klik & Hent”, siger varehuschef Namik Catkafa.

Hvor kunderne før skulle vente op til en uge på levering af online køb, gør Klik & Hent det muligt at afhente varerne samme dag, som man bestiller dem.

Den nye service koster fra 49 kr. til 199 kr. afhængigt af, hvor mange varer man bestiller. Beløbet dækker den tid, medarbejderne bruger på at finde varerne og gøre dem klar til afhentning.

Odense kan bane vej for resten af Danmark

IKEA har haft gode erfaringer med servicen i andre lande, og Namik Catkafa håber, at kunderne vil tage ligeså godt imod det nye tiltag herhjemme.

- Vi arbejder hele tiden på at forbedre købsoplevelsen kunderne, og det nye koncept er næste skridt på vejen, fortæller Namik Catkafa.

Hvis ordningen bliver en succes, skal den udbredes til flere af landets IKEA varehuse i løbet af 2017.

Vil man gerne forbi varehuset, er det fortsat muligt benytte IKEAs indkøbsservice, hvor en medarbejder henter varerne og gør dem klar til betaling.

Læs mere om Klik & Hent og bestil dine varer på IKEA Odenses hjemmeside http://www.ikea.dk/odense .

Fakta om Klik & Hent

• Sådan gør du: Besøg IKEA Odenses webshop og føj de ønskede varer til huskelisten. Fra huskelisten har du mulighed for at bestille varerne til afhentning i varehuset.
  • Bestiller du inden kl. 17, kan du kan afhente varerne efter tre timer. Bestillinger foretaget efter kl. 17 kan afhentes dagen efter. Varerne skal afhentes senest to dage efter bestilling.
  • Prisen afhænger af, hvor mange varer du bestiller
    • 1-10 varer: 49 kr.
    • 11–20 varer: 99 kr.
    • 21-30 varer: 149 kr.
    • Over 30 varer: 199 kr.
  • Ordningen gælder alle varer på lager med undtagelse af særlige produkter som planter og metervarer.

For mere information kontakt venligst

Tina Lindharth, Corporate Communication Manager, IKEA Danmark Mobil: +45 50 76 29 11
Mail: tina.lindharth@ikea.com