Stor vækst i IKEA Aalborg giver bonus til alle medarbejdere

Pressemeddelelse   •   Nov 23, 2016 11:00 CET

Varehuschef Peter Elmose ønsker alle medarbejdere tillykke med deres bonus.

Det er bl.a. et rekordstort salg af køkkener og vækst i IKEA business, der betyder, at alle medarbejdere i IKEA Aalborg nu kan se frem til en bonus svarende til mere end 115 pct. af en månedsløn.

Det har på mange måder været et rigtig godt år for IKEA Aalborg. Både salget til private og til erhvervskunder er vokset, og med en samlet vækst på over 5 pct. kan alle være godt tilfredse. Måske især varehusets medarbejdere, der alle får udbetalt en bonus svarende til mere end 115 pct. af en månedsløn.

De gode resultater skyldes bl.a. en stor vækst inden for årets kommercielle fokus – livet i og omkring køkkenet – hvor omsætningen alene er vokset med 13 pct. på grund af et stort salg af køkkener. Men også væksten på 40 pct. i IKEA business, der hjælper virksomheder med smarte løsninger, levering og montering, trækker væksten i den rigtige retning.

- Jeg vil gerne sende en stor tak til alle medarbejdere – det er især deres indsats, der ligger bag de gode tal. Det er derfor med stor glæde, vi deler årets gode resultat og udbetaler en bonus til alle vores dygtige og engagerede medarbejdere. De arbejder alle for at give vores besøgende gode oplevelser, f.eks. i køkkenafdelingen, hvor de følger med og holder sig opdateret for at kunne skabe et flot, funktionelt køkken, eller vores konsulenter og indretningseksperter i business afdelingen, der ved hvad der skal til for at skabe en god og velindrettet arbejdsplads, fortæller varehuschef i IKEA Aalborg Peter Elmose.

Grøn og bæredygtig
2016 var ikke kun et stærkt år rent salgsmæssigt. I samarbejde med Aalborg Kommune har IKEA Aalborg styrket den grønne profil, og samtidig er den bæredygtige bytteservice ”Byt til Nyt” fortsat med stor succes. Alle kunder, der har benyttet sig af bytteordningen, har automatisk støttet den socialøkonomiske virksomhed Råt&Godt. Salget af indleverede møbler i Rodebutikken er gået direkte til Råt&Godt, som hjælper udsatte unge til beskæftigelse.

- Med initiativet ønsker vi at sætte fokus på det positive i at genbruge og på den måde inspirere nordjyderne til et mere bæredygtigt liv derhjemme. Det er blevet rigtig godt modtaget, og det er vi meget glade for, så vi planlægger at udvide bytteservicen til at fortsætte i hele 2017, siger Peter Elmose.

Varehuschefen kan desuden glæde sig over, at varehusets medarbejdere i den seneste medarbejderundersøgelse giver udtryk for, at IKEA Aalborg er en god arbejdsplads med plads til den enkelte medarbejder.

IKEA Aalborg nøgletal, FY16 fra 1. september 2015 til 31. august 2016:

• Omsætningsvækst: 5,1 % (3 %) Antal besøgende: 1,6 mio. (1,6 mio.)

IKEA Danmark nøgletal, FY16 fra 1. september 2015 til 31. august 2016:

• Omsætning: 3,95 mia. kr. (3,7 mia. kr.)
  • Omsætningsvækst: 6,4 % (8 %) Antal medarbejdere: 2.510 (2.343)
  • Antal besøgende: 10,5 mio. (10,8 mio.)
  • Besøg på IKEA.dk: 31,1 mio. (29,3 mio.)
  • Medlemmer af IKEA Family: 1.062.517 (975.316)
  • Salg af LED pærer: 1.987.082 stk. (1.806.552 stk.)
  • Gennemsnitlig andel af affald sorteret til genanvendelse: 91,3 % (90,76 %)

For mere information kontakt venligt:

Tina Lindharth, Corporate Kommunikationschef, IKEA Danmark

Mail: tina.lindharth@IKEA.com