Ingram Micro ekspanderer i Norden

Ingram Micro ekspanderer i Norden

Fra og med den 1. januar 2017 udvider Ingram Micro sine aktiviteter i Norden til også at omfatte IT-produkter og -tjenester i Norge, Danmark og Finland.

De eksisterende organisationer i disse lande har tidligere primært arbejdet med produkter og løsninger inden for mobilitet, men efter at have investeret i nyt personale og kompetencer kan Ingram Micro nu tilbyde helhedsløsninger, der er tilpasset til hele IT- og telekommarkedet.

Nedenfor følger et interview med Ingram Micros nordiske administrerende direktør Ulrich Egeskov i anledning af ekspansionen.

Hvad er den primære årsag til ekspansionen, og hvorfor sker den netop nu?

"I 2015 slog Ingram Micro alle sine forretningsområder sammen til én enhed, hvilket gør det muligt for os at udvide vores sortiment i hele Norden. Vi har allerede kontorer i både Norge, Danmark og Finland med omkring 80 "go-to-market"-ressourcer. Vores mål er i fremtiden at kunne give alle vores nordiske kunder samme mulighed, som vi giver vores svenske kunder."

Hvad er Ingram Micros primære fokus i Norden?

"At blive en nordisk samarbejdspartner, som kan tilbyde et komplet sortiment inden for telekom og IT. Flere og flere af vores kunder og leverandører er pannordiske, og der er et stort behov for mere effektive distributions- og logistikløsninger. Vi oplever en stor forandring på markedet på den måde, at forbruget af produkter og tjenester bliver stadig mere transaktionsbaseret. Samtidig med at landegrænserne dermed udviskes, skal forretningerne i mange tilfælde tilpasses til det lokale marked og kundens særlige behov. Disse kompetencer har vi nu på samtlige markeder i Norden."

Hvad er Ingram Micros største styrker?

"At vi har en stor bredde med stærke varemærker og produkter inden for alle områder. Ingram Micro ligger langt fremme og har en stor nordisk markedsandel inden for telekom. Kombineret med vores lange erfaring inden for IT betyder det, at vi kan håndtere den sammenlægning, der sker af IT og telekom. Desuden har vi udviklet flere unikke tjenester, som giver vores samarbejdspartnere en stor merværdi."

Hvad betyder ekspansionen for kunderne og leverandørerne?

"Vi bliver nu en mere attraktiv, komplet samarbejdspartner. De eksisterende samarbejdspartnere kan samle alle deres nordiske forretninger hos samme distributør, uanset om de arbejder inden for IT eller telekom. Vi investerer i øgede kompetencer og mere personale, hvilket giver os mulighed for at blive ved med at udvikle såvel nye som eksisterende tjenester. Vi kan også anvende bedste praksis fra det svenske marked i de øvrige nordiske markeder."

Ingram Micro er en global virksomhed, som har etableret sig i stort set hele verden. Hvordan ser Ingram Micros overordnede vækststrategi ud?

"Vores største fokus er at blive ved med at udvikle vores kerneområder: logistik, distribution, skytjenester og øvrige tjenester. Det er grundlaget for vores virksomhed. For at vi kan vokse yderligere fremover, er vores strategi ligesom tidligere at investere i selskaber, som er langt fremme i udviklingen, som har nogle kompetencer, vi har brug for, og som passer ind i vores langsigtede strategi."

Ingram Micro er i dag verdens største IT- og telekomdistributør. Vi hjælper virksomheder med at realisere det, teknikken lover. Vi har lang erfaring og brede kompetencer inden for tekniske løsninger, mobilitet, skytjenester og supply chain-løsninger og hjælper vores kunder og forretningspartnere med at blive effektive og succesfulde på deres respektive markeder. Ingram Micro har et komplet udvalg af globale tekniske tjenester og logistiktjenester til virksomheder rundt om i verden og forsyner ikke mindre end 160 lande på seks kontinenter med et meget omfattende udvalg af IT- og telekomprodukter.

Nordens største totalleverandør på IT og telekom

Med den globale infrastruktur og med fokus på Cloud, logistik, mobility og teknologiske løsninger arbejder Ingram Micro Danmark for, at vores partnere får de rigtige værktøjer og støtte til at drive forretningen mere vellykket. Ligegyldigt hvilket marked, vores partnere opererer i, eller hvor i verden de opererer.

Ingram Micro blev grundlagt i 1979 og har over 35 år har været en anerkendt markedsleder i sin branche, som leverer verdensklasse løsninger til kunder i hele verden. Vores succes er baseret på innovation og en konstant stræben efter at levere bedre værdi og vækst for vores kunder. I dag, er der ingen anden virksomhed i verden, der leverer en lige så bred og dyb vifte af teknologiprodukter og serviceydelser.

Ingram Micro Danmark er en førende distributør af IT og Telecom. Vi repræsenterer et stort udvalg af koncernens globale forretningsområder såsom; Technology Solutions, Mobilitet, Cloud, og Lifecycle Services. Og tilbyder fleksibel, omkostningseffektive og innovative løsninger i produktethåndtering, softwarekonfiguration, e-handel og tredjeparts logistik.

Vores salgskontorer kan findes i København og Kolding og vores Nordiske distributionscentre ligger henholdsvis i Stockholm.

Kolding Åpark 1, 1.sal