50 shades of red

Pressemeddelelse   •   Feb 05, 2016 10:56 CET

Valentinsdag er lig med højrød kærlighed. Danmarks store forfører, Interflora, sætter de helt store følelser på spil den 14. februar med nelliker i alle kærlighedens nuancer.

Der er mange måder, at sige ”jeg elsker dig” på, og blomster har altid været én af dem. Men hver blomst taler sit helt eget sprog in the name of love!

Fløjlsbløde, røde roser har siden Sankt Valentin være lig med rendyrket blomster-kærlighed. Men kærlighedens blomsterbarn er ikke alene om at udtrykke følelser på Valentins dag.

For dem, som vover at udfordre traditionerne og gå mere originalt til bedet den 14. februar, er nelliker et godt alternativ. De er mere nuancerede kærlighedsbebudere…

Hvide nelliker står for ren kærlighed, pink for beundring og mørkerød for dybfølt kærlighed og hengivenhed. De krusede kærlighedsvækster, der også hedder Carnations, har tilmed deres navn efter inkarnation – altså noget, der stikker dybt – ligesom ægte kærlighed.

Så sig det ikke bare med blomster på Valentinsdag. Sig det med nelliker!