Interflora bringer reklametrend til Danmark

Pressemeddelelse   •   Nov 24, 2016 16:07 CET

Captain Bobo's Christmas

Jule-reklamefilm er en etableret genre i udlandet og et stort tilløbsstykke, der bliver set og delt af mange millioner mennesker. I Danmark er fænomenet dog ikke-eksisterende, men det forsøger Interflora nu at ændre på.

I en ny rørende film opfordrer Interflora os alle til at huske dem, vi ikke holder jul med. Filmen, som reklamebureauet Brandhouse står bag, fortsætter i den følelsesladede genre, vi kender Interflora for. I filmen møder vi en lille pige, som kaster sin kærlighed på en bamse i hendes børnehave. Men hvad gør man, når bamsen ikke må komme med hjem, og julen nærmer sig?

”Vi ser det som vores fornemste opgave at bringe mennesker tættere sammen med dem de holder af, og det gælder naturligvis også i julen” udtaler administrerende direktør, Søren Flemming Larsen. ”Sidste år lavede vi et samarbejde med Røde Kors om at skaffe besøgsvenner til de mange ensomme i Danmark. Denne film er en forlængelse af det tema, men nu minder vi om, at vi også skal huske dem, vi ikke holder jul med.”

Et af de klareste eksempler på fænomenet jule-reklamefilm er det engelske stormagasin, John Lewis, der hvert år investerer svimlende summer i at skabe en julefilm, som deres kunder vil elske og dele med hinanden. I år blev det til en film om hunden Buster, der globalt er set mere end 17 millioner gange.

Tidligere film for Interflora er blevet set næsten 2 millioner gange på Youtube, uden at blomsterkæden har måtte betale en krone for visningerne – så der er en god forretning i at skabe en juleklassiker, der rammer lige i hjertet. Om det lykkedes med denne julefilm må tiden vise.

Se filmen her:

Vedhæftet er et par stills fra filmen. Se flere stills her:

Se John Lewis’ ”Buster The Boxer” her:

For yderligere information:

Interflora
CEO, Søren Flemming Larsen, sl@interflora.dk, telefon: 43 43 47 47

Brandhouse PR
Joy Caroline Morgan, jcm@brandhouse.com, telefon: 29 74 98 18

INTERFLORA er en verdensomspændende organisation, der sørger for blomsterformidling på tværs af landegrænser. Organisationen blev stiftet ved en verdenskongres i København i juli 1946. I Danmark tæller INTERFLORA 450 butikker, der dækker hele landet og sælger alt fra blomster, chokolade, vin og specialiteter. INTERFLORA har også en webshop. INTERFLORA ejes af Danske Blomsterhandlere. www.interflora.dk