Frost & Sullivan udnævner Interoute til årets IaaS teleudbyder

Pressemeddelelse   •   Jan 22, 2014 10:00 CET

Interoute anerkendt for at være forrest i feltet inden for cloud computing.

Interoute, der ejer og driver Europas største cloud platform, har modtaget Frost & Sullivan prisen for årets European Infrastructure-as-a-Service (IaaS)teleudbyder.Interoute høstede anerkendelse for sin ekspertise inden for it og netværksintegration, produkt-og teknologiinnovation samt for evnen til at levere kundeværdi i skyen.

Interoutes IaaS løsning, Interoute Virtual Data Centre (VDC), tilbyder on-demand cloud hosting og storage fra forskellige europæiske datacentre og er eneste udbyder, der tilbyder kunderne fri data på tværs af Europa.

Adrian Drozd, research director hos Frost & Sullivan, fortæller:

“Vores research viser, at Interoute er det åbenlyse valg til at modtage prisen som årets teleudbyder på det europæiske IaaS marked. På et marked, som består af en bred vifte af IaaS udbydere, er Interoutes VDC løsning i stand til at tilbyde en række fordele til kunderne ved konstant at opdatere sin VDC platform og levere værdifulde supplerende tjenester.”

Interoutes danske direktør, Jesper Aagaard, er glad på vegne af koncernen.

“De fleste af vores kunder her i Danmark arbejder fra Danmark og ud. Det betyder blandt andet, at de skal have fleksible og skalerbare muligheder for at operere fra et dansk hovedkontor og ud i Europa. At vi hos Interoute nu høster anerkendelse er kun med til at understrege, at vi har et produkt, der matcher kundernes behov.”

Fordi flere kunder i stigende grad overvejer at ekspandere udenfor Europa, vil Interoute her i 2014 også tilbyde VDC globalt ved at åbne nye sites i USA og Asien.

Frost & Sullivan rapporten kan downloades her.

Interoute Communications Ltd ejer og forvalter Europas største cloud services platform, der omfatter mere end 60.000 km fiber, ti hosting datacentre og 31 co-lokationscentre med forbindelser til yderligere 140 tredjeparts datacentre i Europa. Blandt Interoutes kunder findes internationale virksomheder, Europas største telekom-operatører og de største operatører i Nordamerika, Øst- og Sydasien samt myndigheder og universiteter. Unified informations- og kommunikationsteknologi er attraktivt for virksomheder, som vil have en skalerbar, sikker og grænseløs platform for at bygge
voice-, video- og datatjenester, men også for servicevirksomheder med behov for høj international datatransitkapacitet og infrastruktur. Interoute, der er etableret i det meste af Europa, Nordamerika og i Dubai, ejer og driver desuden fintmaskede netværk rundt om i Europas større erhvervscentre.

Interoute Danmark beskæftiger i dag ca. 20 medarbejdere og servicerer kunder som DSB, Saxo Bank og DNB Banking Group.

PDF-dokument Word-dokument