Interoute åbner netværksforbindelse mellem Hong Kong & Los Angeles

Pressemeddelelse   •   Aug 28, 2015 09:22 CEST

Interoute tilføjer ny netværksforbindelse mellem Hong Kong og Los Angeles, og selskabets netværk strækker sig dermed rundt om jorden til fordel for de danske kunder, som ønsker at ekspandere globalt.

Interoute, der ejer og administrerer Europas største cloud-service platform, tager endnu et skridt i retning af at skabe et globalt netværk med to nye ruter mellem Los Angeles og Hong Kong. Udvidelsen på tværs af Stillehavet betyder, at Interoutes højhastighedsnetværk nu strækker sig rundt om jorden. Samtidig kan Interoutes danske kunder se frem til hurtigere forbindelse mellem USA og Asien.

”De af vores danske kunder, som ønsker at ekspandere verden over, har brug for et netværk og services, som understøtter deres digitale forretning. Vores investering i nye links mellem Asien og USA signalerer den næste fase i udviklingen af Interoutes globale netværksbaserede cloud-platform,” fortæller Søren Wiinholt Petersen, Managing Director for Interoute i Danmark, Norge og Finland.

Interoute har integreret sit MPLS-netværk med sin cloud infrastruktur-platform, Interoute Virtual Data Centre (VDC), der er skabt med henblik på at gøre forretning mellem mange markeder så simpelt som muligt.

Den nye netværksforbindelse kommer i kølvandet på lanceringen af Interoutes IP point of presence-sites og VDC-zoner i Los Angeles1 og Hong Kong2, som gør det muligt for virksomheder at have deres egne private og hybride infrastrukturer i skyen på tværs af landegrænser – alt sammen sikkert forbundet via højhastigheds MPLS-netværk. Interoute har også lanceret et point of presence-site i Singapore3, hvilket har været med til at styrke Interoutes position i en af verdens største finansielle metropoler.

Den nye netværksforbindelse går live til september 2015.

Notes to the editor

1.http://www.interoute.com/press-release/europe%E2%80%99s-largest-cloud-services-platform-launches-interoute-virtual-data-centre-LA

2.http://www.interoute.com/press-release/interoute-virtual-data-centre-launches-hong-kong

3.http://www.interoute.com/press-release/interoute-opens-new-singapore-pop-meet-growing-customer-demand

Interoute Communications Ltd ejer og forvalter Europas største cloud services platform, der omfatter 12 datacentre, 14 Virtual Data Centre og 31 co-lokationscentre med forbindelser til yderligere 195 tredjeparts datacentre i Europa. Blandt Interoutes kunder findes internationale virksomheder, samt de fleste af verdens største telekom-operatører. Unified informations- og kommunikationsteknologi er attraktivt for virksomheder, som vil have en skalerbar, sikker og grænseløs platform for at bygge voice-, video-, computer- og datatjenester, men også for servicevirksomheder med behov for høj international datatransitkapacitet og infrastruktur. Interoute, der er etableret i det meste af Europa og Nordamerika, ejer og driver desuden fintmaskede netværk rundt om i Europas større erhvervscentre. Interoute Danmark servicerer kunder som Saxo Bank og FLSmidth.

www.interoute.com