Interoute åbner porten til Asien med virtuelt datacenter i Hong Kong - næste stop er USA

Pressemeddelelse   •   Maj 20, 2014 10:04 CEST

Europas største cloud-platform tilføjer nu sin første IaaS placering i Asien – et virtuelt datacenter, der skal hjælpe danske og europæiske virksomheder, der vil nå kunder i Asien, og asiatiske virksomheder, der vil nå kunder i Danmark og resten af Europa.

København, d. 20. maj 2014 - Interoute, der ejer og administrerer Europas største cloud-platform, kan i dag offentliggøre åbningen af det første virtuelle datacenter i Asien, nærmere bestemt Hong Kong.

”For første gang tilbyder vi nu en cloud computing-løsning til det asiatiske marked, som er hurtig, robust og som er dækket af en SLA til både netværk og cloud computing,” fortæller adm. direktør Jesper Aagaard, Interoute Danmark.

Det nye virtuelle datacenter skal supportere globalt orienterede virksomheder, der har eller går efter at have et engagement i Asien. Blandt andet ved at give virksomhederne hurtig adgang til deres applikationer og data, som ligger opbevaret i Interoutes cloud service platform. I tillæg kan virksomheder også – gratis – flytte data og applikationer mellem VDC zoner på tværs af hele Interoutes cloud-platform. Det skyldes integrationen af Interoutes automatiserede MPLS network.

Cloud-tjenester i Asien Pacific-regionen forventes at vokse med en sammenlignelig årlig vækstrate (CAGR) på 30 pct. mellem 2012 og 2016, hvoraf public cloud-markedet alene forventes at ramme USD 19,5 milliarder i 2016 (IDC). Det gør regionen til et attraktivt vækstmarked for europæiske virksomheder. Jesper Aagaard forklarer:

”Vores forretningsmodel er at hjælpe danske og europæiske virksomheder, der enten er eller skal ud over landegrænsen. Vores nye virtuelle datacenter i Hong Kong åbner en port til en region, som mange danske og udenlandske virksomheder i disse år har fokus rettet på.”

Europa, Asien og snart USA
Bygget ind i kernen af Interoutes netværk gør Interoutes virtuelle datacentre det muligt for virksomheder og organisationer at implementere virtuel computing og storage infrastruktur på få minutter. Og med det nye virtuelle datacenter i Hong Kong kan virksomheder og organisationer nu frit vælge at få opbevaret data i en af de i alt syv Interoute VDC zoner i Amsterdam, Berlin, Geneve, London, Paris, Milano og Hong Kong.

Ifølge Jesper Aagaard vil Interoute i løbet af 2014 åbne endnu et virtuelt datacenter – denne gang i New York City, USA.

Interoute Communications Ltd ejer og forvalter Europas største cloud services platform, der omfatter mere end 60.000 km fiber, 11 hosting datacentre og 31 co-lokationscentre med forbindelser til yderligere 140 tredjeparts datacentre i Europa. Blandt Interoutes kunder findes internationale virksomheder, Europas største telekom-operatører og de største operatører i Nordamerika, Øst- og Sydasien samt myndigheder og universiteter. Unified informations- og kommunikationsteknologi er attraktivt for virksomheder, som vil have en skalerbar, sikker og grænseløs platform for at bygge
voice-, video- og datatjenester, men også for servicevirksomheder med behov for høj international datatransitkapacitet og infrastruktur. Interoute, der er etableret i det meste af Europa, Nordamerika og i Dubai, ejer og driver desuden fintmaskede netværk rundt om i Europas større erhvervscentre.

Interoute Danmark beskæftiger i dag ca. 20 medarbejdere og servicerer kunder som DSB, Saxo Bank og DNB Banking Group.

PDF-dokument Word-dokument