Interoute blandt lederne i Gartner Magic Quadrant for europæisk managed hosting

Pressemeddelelse   •   Jul 09, 2013 15:42 CEST

Interoutes CTO tror på, at en unik kombination af skalerbar infrastruktur og innovation samt en stærk evne til at eksekvere, adskiller Interoute fra konkurrenterne.

Interoute, der ejer og driver Europas største cloud services platform, kan i dag annoncere, at selskabet er blevet højt placeret for dets evne til at eksekvere i leder-kvadranten i ’Gartner’s 2013 Magic Quadrant for European Managed Hosting Providers’ rapport, offentliggjort 19. juni 2013.

I Gartner-rapporten, som er forfattet af analytikerne Tiny Haynes, Gregor Petri, Douglas Toombs, Bob Gill, Lydia Leong og Sammi Pine, fremgår det bl.a., at ”Det vægtigste kriterium for en managed hosters evne til at eksekvere er dets serviceydelser og ’service excellence’, som det kommer til udtryk i kundens oplevelse med salg, support og brug af services.”

I rapporten fortsætter: ”Ledere, der har bevist, at de har udholdenhed på dette marked, kan ofte innovere på deres eksisterende produkter og kunderne ved, at de kan stole på selskabets evne til at levere ’enterprise-class’ løsninger. De har bevist deres tekniske kompetence og evne til at levere services til en bred vifte af kunder. De adresserer flere bruger-cases med enkeltstående eller integrerede løsninger.”

Interoutes managed hosting og innovative cloud baseret services har tiltrukket et væld af højt profilerede kunder, heriblandt Deutsche Post og UEFA, som er afhængige af Interoutes netværk og computer-platforme til at supportere deres business-applikationer og host websites som UEFA.com.

Matthew Finnie, Interoute CTO, siger som reaktion på Gartners rapport:

”Jeg glæder mig over, at Gartner har anerkendt Interoute som en leder blandt de europæiske Managed Hosting leverandører. Vi mener, at vores position i Gartner Magic Quadrant er et vidnesbyrd om vores evne til at levere innovative services til vores kunder som fx Interoute Virtual Datacenter, og det varsler et afgørende skift i retning af en højere grad af fleksibilitet, tilgængelighed og skala – uden at gå på kompromis med sikkerhed og databeskyttelse.”

Interoutes fibernetværk forbinder 30 lande, 102 byer, 10 datacentre, 31 colocation centre og har forbindelser til yderligere 140 partnerejede datacentre, hvilket tilsammen udgør Europas største cloud services platform.

Om Gartners Magic Quadant

Gartner støtter ikke en given leverandør, et produkt eller service, som er omtalt i dets forskningspublikationer, og Gartner anbefaler ikke brugere udelukkende at vælge leverandører med den højeste rating. Gartners forskningspublikationer består af udtalelser fra Gartners forskningsorganisation og skal ikke opfattes som faktaudsagn. Gartner fraskriver sig alle garantier, udtrykt eller underforstået, relateret til denne forskning, herunder eventuelle garantier for salgbarhed eller egnethed til et bestemt formål.

Magic Quadrant for European Managed Hosting, offentliggjort 19. juni 2013, Tiny Haynes, Gregor Petri, Douglas Toombs, Bob Gill, Lydia Leong, Sammi Pine.

Link til Gartners rapport: http://www.interoute.com/gartner-magic-quadrant-2013

For mere information kontakt venligst:
Morten Laasholdt, 31 17 71 17, morten@help-pr.dk

Interoute Communications Ltd ejer og forvalter Europas største cloud services platform, der omfatter mere end 60.000 km fiber, 10 hosting datacentre og 31 co-lokationscentre med forbindelser til yderligere 140 tredjeparts datacentre i Europa. Blandt Interoutes kunder findes internationale virksomheder, Europas største telekom-operatører og de største operatører i Nordamerika, Øst- og Sydasien samt myndigheder og universiteter. Unified informations- og kommunikationsteknologi er attraktivt for virksomheder, som vil have en skalerbar, sikker og grænseløs platform for at bygge
voice-, video- og datatjenester, men også for servicevirksomheder med behov for høj international datatransitkapacitet og infrastruktur. Interoute, der er etableret i det meste af Europa, Nordamerika og i Dubai, ejer og driver desuden fintmaskede netværk rundt om i Europas større erhvervscentre.

Interoute Danmark beskæftiger i dag ca. 20 medarbejdere og servicerer kunder som DSB, Saxo Bank og DNB Banking Group.

PDF-dokument Word-dokument