Interoute investerer mio. af euro i nyt datacenter

Pressemeddelelse   •   Maj 01, 2013 20:51 CEST

Nyt datacenter på 1500m2, beskyttet af højeste sikkerhedssystemer og tilsluttet Europas største med fiberoptiske netværk, skal indfri stigende europæisk efterspørgsel.

København, d. 30. april 2013, Interoute, som ejer og forvalter Europas største cloud services platform, kan i dag offentliggører en stor udvidelse af selskabets datacenter i Gent, som nu kan huse og rumme op til 8000 servere til hosting og colocation. I takt med at europæiske virksomheder I stigende grad placerer mere og mere data og applikationer i skyen, stiger behovet for europæiske datacentre, som hjælper virksomheder med at overholde de europæiske dataregulativer.

Interoute’s datacenter i Gent er, som en del af udvidelsen, blevet udstyret med den nyeste high-tech sikkerhed – bl.a. biometrisk fingeraftryksadgang og 24/7 remote sikkerhed via Interoute’s datacenter i Amsterdam. Bygningen er nu også monitoreret af multiple HD-kameraer både udenfor og indenfor.

Virksomheder, der benytter det udvidede Gent datacenter, vil også drage fordel af Interoute’s tilslutningsportefølje, som omfatter MPLS, internetadgang, IP Transit og Ethernet services. Gent datacenter er direkte forbundet til andre Interoute datacentre, herunder faciliteter i Amsterdam, London, Paris og Frankfurt gennem Interoute’s paneuropæiske netværk. Disaster recovery og business kontinuitet er også indarbejdet med mulighed for at dirigere services til både Interoute Bruxelles og Oostkamp Point of Presence (POP) datacentre, hvis dette kræves.

Jesper Aagaard, Adm. direktør hos Interoute Denmark, fortæller:  “Europæiske virksomheders behov for europæiske datacentre, som kan rumme og sikre kritiske data og applikationer inden for de europæiske landegrænser, er stigende. Derfor har vi investeret et stort beløb i en udvidelse af vores datacenter i Gent.”

For mere information kontakt venligst:
Lars Volle, 50 50 74 13, lars@help-pr.dk

Interoute Communications Ltd ejer og forvalter Europas største cloud services platform, der omfatter mere end 60.000 km fiber, ni hosting datacentre og 32 co-lokationscentre med forbindelser til yderligere 140 tredjeparts datacentre i Europa. Blandt Interoutes kunder findes internationale virksomheder, Europas største telekom-operatører og de største operatører i Nordamerika, Øst- og Sydasien samt myndigheder og universiteter. Unified informations- og kommunikationsteknologi er attraktivt for virksomheder, som vil have en skalerbar, sikker og grænseløs platform for at bygge
voice-, video- og datatjenester, men også for servicevirksomheder med behov for høj international datatransitkapacitet og infrastruktur. Interoute, der er etableret i det meste af Europa, Nordamerika og i Dubai, ejer og driver desuden fintmaskede netværk rundt om i Europas større erhvervscentre.

Interoute Danmark beskæftiger i dag ca. 20 medarbejdere og servicerer kunder som DSB, Saxo Bank og DNB Banking Group.

PDF-dokument Word-dokument