Interoute lancerer sit sjette europæiske virtuelle datacenter i Milano

Pressemeddelelse   •   Feb 26, 2014 11:00 CET

Europas største cloud platform tilføjer ny IaaS placering for at imødekomme kundernes efterspørgsel

København, d. 26 februar 2014 - Interoute, der ejer og administrerer Europas største cloud platform, kan i dag offentliggøre åbningen af et nyt virtuelt datacenter (VDC) i Milano. Datacenteret, der er bygget ind i Interoutes omfattende pan-europæiske netværk, giver Interoute VDC organisationer mulighed for at implementere virtuel computing og infrastruktur til oplagring af enterprise-applikationer på få minutter. Brugerne kan vælge imellem ​​seks Interoute VDC zoner i Amsterdam, Berlin, Geneve, London, Paris og nu Milano til at hoste deres data. Internet-dataoverførsel mellem VDC zoner er gratis takket være integrationen af ​​Interoutes avancerede netværk.

Med en anslået markedsværdi på 1.350 millioner USD i 2013 forventes det europæiske IaaS (eller Cloud Computing) marked at vokse med en 66 % CAGR mellem 2012 og 2018 (Frost & Sullivan). Interoute VDC lokationen i Milano skal hjælpe med at støtte innovative virksomheder, der leder efter fleksibel computing og muligheden for hurtigt at nå nye Europæiske markeder på en omkostningseffektiv måde.

Interoute Communications Ltd ejer og forvalter Europas største cloud services platform, der omfatter mere end 60.000 km fiber, ti hosting datacentre og 31 co-lokationscentre med forbindelser til yderligere 140 tredjeparts datacentre i Europa. Blandt Interoutes kunder findes internationale virksomheder, Europas største telekom-operatører og de største operatører i Nordamerika, Øst- og Sydasien samt myndigheder og universiteter. Unified informations- og kommunikationsteknologi er attraktivt for virksomheder, som vil have en skalerbar, sikker og grænseløs platform for at bygge
voice-, video- og datatjenester, men også for servicevirksomheder med behov for høj international datatransitkapacitet og infrastruktur. Interoute, der er etableret i det meste af Europa, Nordamerika og i Dubai, ejer og driver desuden fintmaskede netværk rundt om i Europas større erhvervscentre.

Interoute Danmark beskæftiger i dag ca. 20 medarbejdere og servicerer kunder som DSB, Saxo Bank og DNB Banking Group.

PDF-dokument Word-dokument