Interoute udvider tilstedeværelse i USA til fordel for danske kunder

Pressemeddelelse   •   Nov 09, 2016 13:38 CET

Interoute åbner nyt site i Miami. Det er det fjerde Point of Presence-site i USA, det styrker Interoutes platforms rækkevidde og vil fungere som et hub for Sydamerika. Samtidig giver de danske og europæiske virksomheder med aktiviteter i Nord- og Sydamerika større muligheder for at løfte deres platform op i skyen.

Interoute, der ejer og administrerer en global cloud platform samt et af Europas største netværk, udvider tilstedeværelsen i USA med sit fjerde Point of Presence-site. Denne gang i Miami. Det skal sikre virksomhederne bedre adgang til Interoutes tjenester og platforme i det sydøstlige USA.

At valget er faldet på Miami er ingen tilfældighed. Den amerikanske storby er den næstmest iværksættervenlige by i USA, og Florida er i top 5 over stater, når det gælder antallet af it- og tech-virksomheder.

"Vi kan se en stigning i danske virksomheder, som har et behov for services i denne region. Det nye Point of Presence-site i Miami er derfor godt nyt og vil gavne både danske, europæiske og globale virksomheder, som efterspørger Interoutes tjenester og platforme i det sydøstlige USA, Caribien og Sydamerika,” siger Søren Wiinholt Petersen, Managing Director for Interoute i Danmark, Norge og Finland. Han fortsætter:

”Miami har et it- og techmiljø, der buldrer frem. Når du kombinerer det med byens unikke placering, både geografisk og kulturelt mellem Nord- og Sydamerika, bliver det en vigtig faktor i Interoutes tilstedeværelse for vores kunder.”

Det nye Point of Presence-site giver blandt andet adgang til Interoutes mange kommunikationsløsninger, 17 cloud computing zoner i USA, Asien og Europa og meget mere. Det betyder, at virksomheder kan få glæde af et agilt og lokalt routing netværk og samtidig har mulighed for at drage nytte af Interoutes globale tilstedeværelse. Interoutes netværk forbinder Europa, Mellemøsten og nu også det meste af USA med den nye, sydlige lokation i Miami.

Interoute ejer og forvalter et af Europas største netværk og en global cloud services platform, der omfatter 15 datacentre, 17 Virtual Data Centre og 33 co-lokationscentre med forbindelser til yderligere 195 tredjeparts datacentre på tværs af Europa. Blandt Interoutes kunder findes internationale virksomheder samt mange af verdens førende service providers såvel som regeringer og universiteter. Interoute’s Unified informations- og kommunikationsteknologi leverer løsninger for virksomheder, som søger en skalerbar, sikker og avanceret platform til at bygge deres voice-, video-, computer- og datatjenester på og også for servicevirksomheder med behov for højkapacitets international datatransit og infrastruktur. Etableret gennem Europa og i Nordamerika ejer og driver Interoute desuden 24 city netværk rundt om i Europas større erhvervscentre. Interoute Danmark servicerer kunder som Saxo Bank og FLSmidth.

www.interoute.com