Ny løsning forener video-og konferencekald på alle enheder

Pressemeddelelse   •   Maj 14, 2014 10:00 CEST

Interoutes nye tjeneste integrerer globale tale- og videokald fra flere enheder med flere video hardware-leverandører, Microsoft Lync og WebRTC.

København, d. 14. maj 2014 - Interoute, der ejer og administrerer Europas største cloud platform, lancerer Interoute One Bridge, en unik global platform bygget på Interoutes netværk og kommunikationskompetencer. Tjenesten gør det muligt for alle at deltage i video- og konferencekald på alla enheder – uanset om man anvender Microsoft Lync, rumsbaseret videokonference, smartphone eller tablet. Alle kan deltage i virtuelle møder når som helst, hvor som helst og med knivskarp kvalitet.

Ved at integrere Interoutes SIP Trunking i Interoute One Bridge bliver det muligt at have ubegrænsede virtuelle møderum – altså en verden, hvor hver medarbejder har et personligt møderum, som altid er tilgængeligt. Microsoft Lync-brugere kan deltage i møder, dele højtopløselig video og informationer med andre mødedeltagere, som eksempelvis benytter et rumbaseret system, smartphone app’s samt brugere af andre platforme. Med inbygget WebRTC kan alle med en internetopkobling få adgang til et virtuelt møde på Interoute One Bridge.

”Alle kan forbinde og dele oplysninger i krystalklar kvalitet fra virksomhedens bestyrelseslokale eller fra caféen på hjørnet. Uanset om du bruger Lync på din stationære computer, en videokonference-suite eller ringer ind til et møde fra lufthavnen. Med andre ord – virksomhedens muligheder for at være i tæt og direkte dialog med både samarbejdejdspartnere, medarbejdere og kunder er nu uendelige,” fortæller Jesper aagaard, adm. direktør, Interoute Danmark.

Interoute One Bridge er indbygget i Interoutes globale Cloud-platform, hvilket mindsker forsinkelser i kommunikationen mellem USA, Europa og Asien, og har anvancerede sikkerheds- og SLA-funktioner. Platformen er understøttet af en portal, der giver et overblik over, hvordan løsningen udnyttes, og hvordan løsningen giver brugerne mulighed for selv at booke og håndtere de virtuelle møderum.

Prisen for tjenesten er pr. port og ikke pr. potentielle brugere. Derudover har løsningen en funktion, der betyder, at man midlertidigt – og uden ekstraomkostninger – kan overskride den aftalte kapacitet med 50 pct. Dette for at sikre en positiv brugeroplevelse.

Interoute One Bridge integrerer løsninger fra flere hardware-leverandører som fx Cisco, Polycom, Lifesize, RADVision, Microsoft og Sony. Det er med til at eliminere forskellige begrænsninger mellem forskellige leverandørers unikker løsninger.

Interoute Communications Ltd ejer og forvalter Europas største cloud services platform, der omfatter mere end 60.000 km fiber, 11 hosting datacentre og 31 co-lokationscentre med forbindelser til yderligere 140 tredjeparts datacentre i Europa. Blandt Interoutes kunder findes internationale virksomheder, Europas største telekom-operatører og de største operatører i Nordamerika, Øst- og Sydasien samt myndigheder og universiteter. Unified informations- og kommunikationsteknologi er attraktivt for virksomheder, som vil have en skalerbar, sikker og grænseløs platform for at bygge
voice-, video- og datatjenester, men også for servicevirksomheder med behov for høj international datatransitkapacitet og infrastruktur. Interoute, der er etableret i det meste af Europa, Nordamerika og i Dubai, ejer og driver desuden fintmaskede netværk rundt om i Europas større erhvervscentre.

Interoute Danmark beskæftiger i dag ca. 20 medarbejdere og servicerer kunder som DSB, Saxo Bank og DNB Banking Group.

PDF-dokument Word-dokument