Læs mere i vedhæftede præsentation og find priser i produktbilleder.

JYSK lancerer økologisk kollektion

Scandinavian Sense er navnet på en ny serie boligtekstiler produceret af økologisk bomuld.

Fra 29. marts 2018 får JYSKs butikker en ny sektion med boligtekstiler i kollektionen Scandinavian Sense.

Målet er at give JYSKs kunder nye muligheder i form af et endnu bredere sortiment inden for boligtekstiler og samtidig gøre økologisk bomuld nemt tilgængeligt for flere forbrugere.

”Vi lancerer Scandinavian Sense i over 600 JYSK-butikker fordelt på otte europæiske lande. På den måde giver vi rigtig mange kunder mulighed for at vælge boligtekstiler af økologisk bomuld i fineste kvalitet. Med den anerkendte GOTS-certificering stiller vi nemlig de skrappeste krav til økologisk bomuldsproduktion,” siger Peter Andsager, Executive Vice President Purchasing i JYSK Nordic.

Kollektionen består af håndklæder, en plaid, en bademåtte og sengelinned. Varerne kommer til salg i JYSKs butikker i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Tjekkiet, Slovakiet, Rumænien og Bulgarien samt online i alle otte lande.

I Danmark, Sverige, Norge og Finland indgår også en dyne og en pude i kollektionen, hvor betrækket er produceret af GOTS-certificeret økologisk bomuld.

Fokus på skandinavisk design

Navnet Scandinavian Sense er en reference til JYSKs skandinaviske rødder og det minimalistiske design, som varerne er udført i, forklarer Line Skaaning Lindskov, Range & Design Coordinator, som har været projektleder på kollektionen.

”Med Scandinavian Sense er vores mål at tilbyde kunderne underspillet luksus. De nye boligtekstiler skal både føles rare og være flotte at se på uden at være prangende. Den økologiske bomuld kombineret med den skandinaviske minimalisme skaber en wellness-stemning, som, vi tror, rigtig mange kunder vil synes om at få med hjem,” siger hun.

Emballagen til alle varer er også produceret i bæredygtige materialer: Papirlabels er produceret af FSC®-mærket træ, og stofposerne er lavet af GOTS-certificeret økologisk bomuld.

Fakta om Scandinavian Sense

• Scandinavian Sense er en ny kollektion af boligtekstiler, som er produceret af 100 % GOTS-certificeret økologisk bomuld.
  • GOTS står for Global Organic Textile Standard, som er verdens førende standard inden for økologisk produktion af bl.a. bomuld.
  • Kollektionen kommer til salg fra 29. marts 2018 i over 600 butikker og online i otte europæiske lande (Danmark, Sverige, Norge, Finland, Tjekkiet, Slovakiet, Rumænien og Bulgarien).
  • Emballagen til varerne er produceret i bæredygtige materialer: Papirlabels er produceret af FSC®-mærket træ, og stofposerne er lavet af 100 % GOTS-certificeret økologisk bomuld.
  • Navnet Scandinavian Sense er en reference til JYSKs skandinaviske rødder og det minimalistiske design, som varerne er udført i.

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.