Pressemeddelelse -

260 år i fødevarebranchen - Kongelig hofleverandør opkøbt af Kalu A/S og Skagerak Fiskeeksport A/S.

Den kendte hofleverandør af fisk og skaldyr, virksomheden Jacob Kongsbak Lassen, har nu fået mulighed for at leve videre i partnerskab med Kalu A/S og Skagerak Fiskeeksport A/S.

Hos Kalu glæder administrerende direktør Thomas Høy sig over, at kunne være med til at videreføre den stolte arv: “For os giver det mening, at være med til at sikre Kongsbaks fremtidige drift, da vi mener, det er en vigtig leverandør i vores industri af højkvalitetsprodukter til restaurations- og fødevarebranchen. Vi har den samme kundeportfolio af kvalitetsbevidste kokke og restauranter, som er vant til et eksklusivt sortiment og en ultra høj servicegrad.

Over tid vil der være mange synergier vi kan trække sammen, ud over at begge virksomheder har stolte traditioner indenfor hver deres område, hos Kongsbak er det friskfanget højkvalitetsprodukter af fisk og skaldyr, hos Kalu er det kød, fjerkræ, charcuteri, ost og specialiteter. Det giver god mening for vores kunder.“

Jacob Kongsbak Lassen er en familievirksomhed, som har eksisteret i 137 år, 20 af dem i Kødbyen i København. Indtil 2020 blev virksomheden drevet af 5. generation Jacob Kongsbak, der har været en del af virksomheden siden barnsben.

Kalu A/S og Skagerak Fiskeeksport A/S overtager virksomheden og Jacob Kongsbak fortsætter som hidtil med varetagelse af den daglige drift.

Skagerak Fiskeeksport A/S, der også er en familievirksomhed, er ejet af Christian Espersen. Skagerak Fiskeeksport A/S har siden grundlæggelsen i 1930 konstant udviklet aktiviteterne inden for fiskeri, forarbejdning, produktion samt køb og salg af fiskeprodukter.Kundegrundlaget omfatter i dag store internationale handelsvirksomheder og supermarkedskæder, produktionsvirksomheder, engrosvirksomheder og restauranter mm. hvor kvalitet af produkter, processer, levering og service har topprioritet, og hvor gamle dyder som tillid og pålidelighed, kombineret med løbende forretningsudvikling og innovation fortsat er centrale elementer i værdigrundlaget.

For interview og udtalelser kontakt Thomas Høy, partner og CEO i Kalu A/S. Tlf: +45 3328 0230

• Økonomi, finans

• fødevarer
  • fiskeri
  • foodservice
  • virksomhedsopkøb
  • virksomhedsfusioner
  • grossist
  • jacob kongsbak lassen
  • kalu
  • skagerak fiskeeksport

Kalu leverer kvalitetsråvarer til en stor del af Danmarks restauranter, grossister, caféer og kantiner, med et eksklusivt udvalg af højkvalitets- gourmet produkter, herunder fjerkræ, kød, charcuteri, vildt og specialiteter.

Kalu er igennem 30 år kendt for deres evne til at finde og indkøbe produkter af høj kvalitet og med den bedste smag, deraf mantraet "kompromisløs kvalitet". Kalu ligger i Kødbyen i København, hvor de også har produktion og slagteri.

I det "Kalunariske univers" finder man specialiteter som vagtler, kalkun, Bresse fjerkræ, kvalitetslam, tørrede og frosne varer, trøfler, olie og eddike og oste, herunder et stadigt voksende økologisk sortiment.

Kalu har desuden datterselskabet Nordic Food Export, hvor der eksporteres danske specialiteter.