Vil du være med til at formidle vigtige projekter om børns læring?

Nyhed   •   Dec 10, 2013 10:37 CET

Universe Fonden søger en kommunikationspraktikant til foråret 2014

Vi har travlt med vores spændende udviklingsprojekter og har brug for en talentfuld kommunikator, som kan hjælpe os med at synliggøre vores arbejde i den brede befolkning og over for vores projekters veldefinerede målgrupper. Der er tale om både at være med til at øge fondens kendskabsgrad og at udbrede kendskabet til resultaterne og den effekt, fondens projekter frembringer.

Du vil komme til at arbejde sammen med forskere, projektudviklere, formidlere og praktikere fra både skoler, kommuner og dansk erhvervsliv.

• Du er studerende på en kommunikationsuddannelse og er i gang med din kandidat
  • Du kan lide at skrive og har gode skriftlige formuleringsevner
  • Du går op i at skrive fejlfrit og med øje for målgruppen
  • Du er indstillet på at tilegne dig ny viden inden for læring, undervisning og naturfag

Eksempler på opgaver

Du bliver en vigtig del af vores projekter, og skal i tæt samarbejde med fondens øvrige medarbejdere løse forskellige kommunikationsrelaterede opgaver.

• Tekstopgaver, fx debatoplæg, webtekster, nyhedsbreve og artikler
  • Pressemeddelelser og kontakt til journalister
  • Udvikling, vedligehold og optimering af hjemmeside + de sociale medier
  • Opsøgende analysearbejde i forbindelse med fx effektdokumentation
  • Ad hoc opgaver i relation til kommunikation, presse og projektkoordinering

Vi tilbyder et fleksibelt praktikophold, hvor du har mulighed for at arbejde hjemmefra et par dage om ugen (der er fast mødedag i Sønderborg tre dage om ugen). Vores kontor i forskerparken på Syddansk Universitet i Sønderborg (Alsion) fungerer som en fælles base for fondens medarbejdere, der kommer fra hele landet – Jylland, Fyn og Hovedstaden.

Praktikken følger et normalt semester fra februar frem til juni 2014. Arbejdstiden er 30 timer om ugen og praktikpladsen er ulønnet. Vi betaler transport og kollegieværelse i forbindelse med dit ophold.

Læs om vores forskellige projekter på www.universefonden.dk

Send os en motiveret ansøgning på sth@universefonden.dk sammen med dit cv samt 2 eksempler på tekster du har skrevet. Det kan være artikler, abstracts eller små rapporter. Skriv ”kommunikationspraktikant” i emnefeltet. Deadline: 6. januar 2014. Spørgsmål kan gå til projektleder Stine Honoré på 51 52 49 44.

Kommentarer (0)