Faceliftet KIA e-Niro med 3-faset ladning - og en væsentlig forbedret ladetid til følge

Blot et år efter introduktionen kan KIA lancere ny forbedret e-Niro

Fredericia, den 6. februar 2020 – KIA introducerede den helt nye e-Niro sidste forår, men nu er det første facelift allerede en realitet, og de første opdaterede e-Niro modeller er produceret og på vej til Danmark.

Lanceringen af de tre Niro varianter (e-Niro, Niro HEV og Niro PHEV) har været lidt forskudt.

Med dette facelift af e-Niro får bilen nye kofangere, nye baglygter, en interiørmæssig opgradering og 7” skærme bliver skiftet ud med hhv. 8” touch-skærm i Vision modellen og 10,25” navigation i Comfort og Advance modellerne – så e-Niro igen kommer på niveau med de nyligt opdaterede HEV og PHEV modeller.

Den vigtigste opdatering af KIA e-Niro er dog, at bilen bliver udstyret med en 3-faset lader i stedet for 1-faset – hvilket betyder en væsentlig lavere ladetid.

Med disse forbedringer stiger den vejledende udsalgspris på den faceliftede e-Niro med 5.000 kr. for alle varianter.

Vision (39,2kW) – 279.999 kr.

Comfort (64kW) – 339.999 kr.

Advance (64kW) – 354.999 kr.

Priserne er inkl. leveringsomkostninger, standard installation af Clever ladeboks og type 2 ladekabel.

Se hele modelprogrammet her

Effektiv eldrift kombineret med en crossovers egenskaber

KIA e-Niro kombinerer effektiv eldrift med en crossovers rummelighed og praktiske egenskaber. Bilens funktionalitet har givet den en forrygende start i hele Europa og også i Danmark. Den er flere steder kåret til det bedste køb i klassen.

Ydelser og batteristørrelser er uændret i den faceliftede e-Niro, som fortsat tilbydes med to forskellige batteristørrelser: 39,2 kWh (136 hk) og 64 kWh (204 hk).

Ved blandet kørsel leverer den store batteripakke på 64 kWh en rækkevidde på op til 455 km på en enkelt opladning – 289 km for den lille batteripakke. Rækkevidden ved bykørsel er væsentlig længere – hhv. 615 km og 405 km på en opladning.

Med faceliftet får e-Niro nu 3-faset ladning som standard. Det betyder, at bilen kan lades med op til 11 kW.

Tidligere har e-Niro kun kunne lades på én enkelt fase dvs. 3,7 kW, men med den nye OBC (on board charger) kan bilen trække op til 3,7 kW på hver fase - altså tilsammen 11 kW med et type 2 ladekabel. Dette giver en væsentlig forbedring af ladetiderne.

Opladningstype Batteristørrelse Opladningstider
AC opladning (Type2)
0-100%
 39,2 kWh         64 kWh Ved 11 kW opladning: 4t 30m
Ved 11 kW opladning: 7t
DC Hurtig-opladning (CCS/Combo) 0-80%  39,2 kWh         64 kWh Ved 80 kW opladning: 54m            Ved 80 kW opladning: 54m

Udstyr

Udstyrsvarianterne hedder fortsat; Vision, Comfort og Advance. Vision får 8” audio display i stedet for 7” audio display. Comfort og Advance får 10,25” navigation i stedet for 7” navigation. Alle varianter får den nye on board charger med 3-faset opladning som standard.

På listen over ekstraudstyr er der tilføjet intelligent speed limit warning (ISLW) sammen med blind spot detection (BSD). Pakken koster 11.999,- kr. JBL Premium lydanlæg kan tilkøbes separat til Advance modellen til 6.999,- kr.

I forbindelse med facelift’et tilbyder den nye e-Niro 3 kombinationer af læderindtræk:

Kunstlædersæder 7.999,- (Comfort / Advance).

Lædersæder med el-førersæde 19.999,- (Advance).

Lædersæder med el-førersæde og hukommelsesfunktion, ventilation i forsæder, varme i bagsæder, BSD og ISLW. 34.999,- (Advance).

Derudover tilføjer KIA en helt ny farve; Yach Blue til e-Niro modelprogrammet.