Air France og KLM satser yderlige i Norden

Air France og KLM satser yderlige i Norden

Air France og KLM fortsætter med at styrke deres tilstedeværelse i de nordiske lande og tilbyder i alt 566 afgange i ugen til Amsterdam og Paris, heraf to helt nye daglige forbindelser. Fra d. 14. maj i år kan folk fra Småland se frem til en daglig flyvning mellem Växjö og Amsterdam med KLM. I Norge kan indbyggerne i Bergen dagligt rejse til Paris med Air France fra og med d. 26. maj.

”Vi fortsætter med at styrke vores position i Norden gennem øget flykapacitet, helt nye destinationer og med rigtig gode samarbejdspartnere. Vi investerer stærkt på det nordiske marked for at give flere skandinaver større fleksibilitet og mulighed for nemt at kunne tage del af vores verdensomspændende netværk af flyforbindelser.” siger Paul Terstegge, nordiskchef for Air France og KLM.

Siden d. 5. marts i år har KLM sammen med det norske flyselskab Widerøe udbudt en code share-aftale for destinationer i Norge, hvilket betyder at KLM kan tilbyde flere destinationer i landet og øget adgang til flyselskabets netværk.

I Sverige og Finland har KLM et samarbejde med Next Jet og deres stadigt voksende netværk. For et år siden startede flyselskabet en code share-aftale med syv svenske byer; Arvidsjaur, Jönköping, Karlstad, Kramfors-Sollefteå, Lycksele, Vilhelmina og Hemavan-Tärnaby samt byerne Karleby-Jakobstad, Mariehamn og Björneborg i Finland.

På det danske marked er antallet af afgange med KLM steget til 48 om ugen fra København til Amsterdam. Det betyder, at KLM vil tilbyde sine kunder syv daglige afgange seks dage om ugen, og en dag i ugen hvor der er seks afgange.

KLM Royal Dutch Airlines blev grundlagt i 1919 og har været en del af koncernen Air France-KLM siden fusionen i 2004. De to flyselskaber har beholdt deres oprindelige identitet og fokuserer på tre kerneområder: passagertransport, fragt og vedligeholdelse. Vi tilbyder vore kunder et netværk med 320 destinationer i 118 lande. Siden sammenlægningen er indtægterne næsten fordoblet og antallet af destinationer er øget. I 2017 fløj 98,7 millioner passagerer med KLM.

CSR er en afgørende del af KLM´s forretningsstrategi. KLM var det første flyselskab, som fløj med biofuel på kommercielle flyvninger og vi har som mål at mindske CO2-udledningen per passager med 20% frem til 2020, sammenlignet med niveauet for 2011. Air France og KLM er 12 år i træk blevet kåret til verdens mest bæredygtige selskab af Dow Jones Sustainability Index, som er det ledende index i målingen og bedømmelsen af bæredygtige virksomheder.

Pressekontakt Communication and Sustainability Strategisk marknadsöfring, branding och PR 0046 76 8787559

København