Billund BioRefinery inviterer skoleklasse til at lave kunst af genbrugsmateriale

Billund BioRefinery’s vision om at omdanne affald til ressourcer er blevet et fyrtårn for vand- og energisektorer verden over. Som symbol herpå laves nu en lysinstallation, som skal blive stående på anlægget. Lysinstallationen bliver til i en workshop sammen med elever fra 5. C på Vestre Skole i Billund, hvor genbrugsmateriale omdannes til kunst. Workshoppen er en gave fra samarbejdspartneren Krüger A/S i anledning af indvielsen af Billund BioRefinery i juni.

Ideen til gaven fik Theis Gadegaard, som er Markedschef i Krüger – "Hvad var mere oplagt end at give Billund Vand en gave, som på alle måder symboliserer det virksomheden står for. Igennem vores samarbejde oplever vi Billund Vands store engagement og ønske om at inddrage lokalsamfundet og bidrage til kommende generationer. Det gør de gennem udnyttelse og genbrug af ressourcer til gavn for både miljø, samfund og arbejdespladser".

Direktør i Billund Vand, Ole P. Johnsen var meget glad for gaven "Vi har en klar ambition om, at vores affald og spildevand indeholder så mange ressourcer, at de skal genbruges og genvindes for at skabe en bæredygtig fremtid. En fremtid de kommende generationer gerne skulle kunne se frem til med forventninger, og jeg glæder mig til denne ekstra mulighed for at inspirere til en bæredygtig fremtid".